نماز متعالی‌ترین نیایش حق‌شناسان است
کد خبر: 3778552
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه:

نماز متعالی‌ترین نیایش حق‌شناسان است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی با بیان اینکه نماز متعالی‌ترین نیایش حق‌شناسان است، گفت: نماز به انسان درس تسلیم در مقابل خالق می‌دهد، نماز واقعی مفاسد اجتماعی را ریشه‌کن می‌کند و بهترین درس بهداشت جسم و جان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه سخنرانی با موضوع «نماز جامع همه خوبی‌ها» با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان، 14 دی‌ماه در شبستان مسجد مقدس جمکران قم با مشارکت جمعیت هلال احمر استان قم و دارالقرآن آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این جلسه با بیان اینکه نماز متعالی‌ترین نیایش حق‌شناسان است، گفت: نماز موهبتی بی‌بدیل و سرچشمه فیض لایزال است؛ به هر اندازه فرهنگ نماز در جامعه ما گسترش و تعمیق پیدا کند، انجام امور تسهیل و ناهنجاری‌ها کمتر خواهد شد.
وی بیان کرد: غرض از آفرینش انسان، عبودیت عالمانه و خالصانه خداوند برای رسیدن به کمال است. دستورات الهی بر اساس فلسفه و دلیل صادر شده است و دارای مصلحت برای انسان است؛ نماز به انسان درس تسلیم در مقابل خالق می‌دهد، نماز واقعی مفاسد اجتماعی را ریشه‌کن می‌کند و بهترین درس بهداشت جسم و جان است.
لطفيان سرگزی با اشاره به واژه صلاة و جایگاه و اهمیت نماز در نهج‌البلاغه گفت: چه افتخاری بالاتر از اینکه انسان خاکی به‌خاطر بندگی‌اش بتواند وارث جنات نعیم شود و سرتا پای وجودش و اراده و اختیارش تابع خواست خداوند متعال شود و در تبعیت از فرمان خداوند متعال هیچ تردید و سستی به خود راه ندهد.
مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه اظهار کرد: هدف عبادات پرورش روح انسان است؛ آن‌گونه که حرکات ورزشی برای تربیت جسم است. به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، نماز درس تهذیب اخلاق، درس عفت و نشانه تسلیم و بهترین راه تقویت اراده است.
مبلغ حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نماز تنها عملی است که روح استقامت و پایداری را در انسان رشد می‌دهد. زمانی که انسان با فرارسیدن وقت نماز، تجارت و کار خود را که حتی ممکن است سود زیادی هم داشته باشد رها می‌کند و به‌ د‌نبال ادای فریضه نماز می‌رود، یا زمانی که خواب بین طلوعین که شیرین‌ترین خواب است را رها می‌کند و برای نماز صبح بیدار می‌شود و همه این اعمال را به حکم وظیفه دینی و برای رضای خداوند انجام می‌دهد، در همه حالات روح استقامت را در خود پرورش می‌دهد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha