دستورالعمل وزارت بهداشت غنا برای حجاب پرستاران
کد خبر: 3778660
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

دستورالعمل وزارت بهداشت غنا برای حجاب پرستاران

گروه بین‌الملل – وزارت بهداشت غنا به همه بیمارستان‌های منطقه آکرا (پایتخت این کشور) دستور داده تا به پرستاران اجازه استفاده از حجاب را بدهند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پالس؛ به دنبال ممانعت بیمارستانی در غنا از ادامه کار یک پرستار محجبه، وزارت بهداشت این کشور در بخشنامه‌ای به مقامات بهداشتی، کلینیک‌ها، مترو، مقامات بهداشتی در شهرداری و مقامات منطقه‌ای اعلام کرد که به پرستاران اجازه استفاده از حجاب در بیمارستان‌ها را بدهند. در این بخشنامه آمده است که ممانعت از حجاب با سیاست دولت در تایید استفاده از پوشش حجاب مغایرت دارد و از مسئولان خواسته شده که از پیروی دقیق همه کارمندان و مدیران از این دستورالعمل اطمینان پیدا کنند.

این دستورالعمل پس از آن صادر شد که یک دانشجوی پرستاری در بیمارستان ریج (Ridgr Hospital)، به خاطر سرباز زدن از برداشتن حجاب، برکنار شد. 

این اقدام باعث انتشار بحث‌هایی درباره اسلام‌هراسی در غنا در برخی رسانه‌های اجتماعی شد. برخی فعالان در توئیتر می‌گویند که تصمیم مدیران این بیمارستان برای بیکار کردن یک پرستار به بهانه استفاده از حجاب باعث تشدید اسلام‌هراسی می‌شود. یکی از کاربران در توئیتی نوشت: این زن نخستین فرد مورد ظلم قرار گرفته به خاطر عقیده‌اش نبوده و آخرین مورد هم نخواهد بود. بیاییم از تظاهر به اینکه همه با عدالت زندگی می‌کنیم دست برداریم و به مشکل اسلام‌هراسی توجه کنیم.
انتهای پیام
captcha