مطالبه‌گری؛ مولفه انقلابی بودن
کد خبر: 3778670
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
رییس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر:

مطالبه‌گری؛ مولفه انقلابی بودن

گروه اجتماعی- رییس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر گفت: مردم باید مطالبه‌گر باشند و افرادی که مطالبه‌گری ندارند؛ افرادی خمود هستند و یکی از دلایل انقلابی بودن همین مطالبه‌گری است.

مطالبه‌گری؛ مولفه انقلابی بودن

به گزارش خبرگزاری ایکنا، سیدحسین ابراهیمیان، 15 دی ماه در گردهمایی ارکان بسیج و مساجد در حسینیه تکیه نارنج باغ نکا با بیاتن اینکه برنامه‌های مساجد امروز تنها درنمازهای یومیه خلاصه شده است، اظهار کرد: مساجد در صدراسلام دارای بیش از 20 مورد کارکرد بودند که امروزه این کارکردها از بین رفته است.
وی افزود: امروزه جوانان  استقبال درخوری از مساجد ندارند و هیئت امنای و دست اندرکاران مساجد باید رمز و راز رونق‌بخشی مساجد را بدانند و برای افزایش حضور جوانان در مساجد برنامه‌ریزی کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر تصریح کرد: ترش‌رویی، بداخلاقی و عصبانی مزاج بودن هیئت امنای مساجد موجب فراری شدن جوانان از مساجد می‌شود که باید این مسائل رعایت شود.
ابراهیمیان با اعلام اینکه رفتار و منش حضرت رسول(ص) باید سرمشق ما درزندگی فردی و اجتماعی باشد، گفت: اخلاق نیکو، صمیمی بودن، راحت بودن با مردم و حساس و زودرنج نبودن از ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر در برخورد با یاران و صحابه و افزایش حضور آنان در مساجد بود.
وی بیان کرد: باید هیئت امنای مساجد در رفتار خود تغییر روش داده و رفتاری بی‌تشریفات و راحت با مردم و جوانان داشته باشند و اعتمادسازی کنند تا این افراد به سمت مساجد سوق داده شوند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر گفت: مردم باید مطالبه‌گر باشند و افرادی که مطالبه‌گری ندارند؛ افرادی خمود هستند و یکی از دلایل انقلابی بودن همین مطالبه‌گری است.
ابراهیمیان با تاکید بر مردم‌داری و افزایش روابط عمومی در مساجد اظهار کرد: راز موفقیت پیامبر(ص) در مردم‌داری، خوش‌اخلاقی و شنونده خوب بودن است که متاسفانه عیب بزرگ برخی از افراد در روابط اجتماعی آن است که شنونده خوبی نیستند.
وی ادامه داد: راه جاذبه داشتن مهم است و جاذبه داشتن در راحتی و بی‌تکلفی است.
انتهای پیام

captcha