ولایتمداری مردم گیلان سابقه هزار ساله دارد
کد خبر: 3778963
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

ولایتمداری مردم گیلان سابقه هزار ساله دارد

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در گیلان گردشگری را یکی از ظرفیت های پیشرفت گیلان خواند و تصریح کرد: گیلان اسلامی باید مبنای گردشگری استان باشد، زیرا مردم گیلان مدت یک هزار سال است که ولایتمدارند.

گیلان اسلامی باید مبنای گردشگری استان باشد

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 16 دی ماه در دیدار با اعضای حزب مشارکت‌های مردمی گیلان، با اشاره به دغدغه های مردمی و بومی این حزب در استان، اظهار کرد: اگر انسان کارآفرین و مولد دارای اندیشه سیاسی باشد، عیب نیست، زیرا اگر جامعه یا فردی دارای اندیشه و فکر سیاسی نباشد نمی تواند رشد کند.

وی به شاخصه های رشد در کشورها اشاره کرد و افزود: یکی از شاخصه های رشد این است که آحاد جامعه دارای بلوغ سیاسی و فکری معقول و منطقی باشند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان حوزوی و دانشگاهی در برطرف کردن مشکلات جامعه، بیان کرد: از طرح ها و ایده های جوانان و نوجوانان باید در عرصه های مختلف استفاده کرد.

آیت الله فلاحتی گردشگری را یکی از ظرفیت های پیشرفت گیلان خواند و تصریح کرد: گیلان اسلامی باید مبنای گردشگری استان باشد، زیرا مردم گیلان مدت یک هزار سال است که ولایتمدارند.

وی بر ضرورت توجه به فرهنگ بومی مردم گیلان در عرصه گردشگری تاکید کرد و گفت: توجه به منابع طبیعی استان از جمله مواردی است که باید در بخش گردشگری توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت محیط زیست در زندگی انسان ها، خاطرنشان کرد: رودخانه های گوهررود و زرجوب بیشترین آسیب را به تالاب انزلی وارد کرده است.

آیت الله فلاحتی به فضاهای تفریحی و دیدنی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش حفظ محیط زیست به مردم به ویژه گردشگران از نکته های مهم است و متولیان امر باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اجرای طرح بوم گردی نباید برای گیلان ویرانگری فرهنگی داشته باشد، اظهار کرد: از ظرفیت های منطقه باید برای جوانان این استان استفاده شود.

آیت الله فلاحتی وجود هدف های پاک دینی و ملی در سازمان های مردم نهاد را ارزشمند و قابل ستایش توصیف کرد و افزود: این عزت برای آن مهم است که قدرت های سلطه گر در مقابل ملت ایران زانو زدند.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری سازمان های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات تلاش می کنند، اما برخی مواقع ضعف مدیریتی و ضعف نظارت ها اثر خود را می گذارد.

انتهای پیام

captcha