چهارمحال و بختیاری، میزبان جشنواره تئاتر فجر استانی می‌شود
کد خبر: 3778974
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
برای دومین‌بار؛

چهارمحال و بختیاری، میزبان جشنواره تئاتر فجر استانی می‌شود

گروه فرهنگی - معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت: امسال دومین سالی است که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، جشنواره تئاتر فجر استانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که سال گذشته استقبال بسیار خوبی از جشنواره تئاتر فجر استانی به دلیل نوع میزبانی و برگزاری جشنواره صورت گرفت.

چهارمحال و بختیاری، میزبان جشنواره تئاتر فجر استانی می‌شودبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی، معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد چهارمحال و بختیاری امروز، 16 دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: جشنواره تئاتر طنز فارسان با چهار گروه برگزیده دیروز به کار خود پایان داد که این نخستین دوره از تئاتر طنز در استان بود و امید است برای دوره‌های بعدی به صورت جشنواره ملی در فارسان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه امسال سی و هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر برپا می‌شود، افزود: چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های معین بوده که قرار است نمایش‌هایی در تماشاخانه مهر شهرکرد بر روی صحنه رود.
فرجی غیر رقابتی بودن اجرای تئاترها را از اهداف جشنواره فجر استانی دانست و گفت: این امر موجب تعامل و تبادل تجربیات بیشتر از دیگر استان‌هایی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، می‌شود.
وی بیان کرد: تئاتر فجر در استان‌های اردبیل، منطقه آزاد اروند، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امسال دومین سالی است که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، تئاتر فجر استانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که سال گذشته استقبال بسیار خوبی از جشنواره تئاتر فجر استانی به دلیل نوع میزبانی و برگزاری جشنواره صورت گرفت.
وی ادامه داد: امسال جشنواره در قالب شش گروه از 20 تا 23 دی‌ماه در تماشاخانه مهر شهرکرد و در دو سانس صبح و عصر برگزار می‌شود.
در ادامه دبیر استانی جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر فجر استانی در چهارمحال و بختیاری رخداد و فرصت خوبی است زیرا موجب می‌شود استان‌های محروم‌تر بتوانند در این عرصه نیز ورود کنند.
فرشید بزرگ‌نیا گفت: نمایش شش گروه از استان‌های کرمانشاه، همدان، البرز، خوزستان، منطقه آزاد و تهران بر روی صحنه خواهد رفت.
وی تاکید کرد: هر شب در حاشیه جشنواره نیز نقد، گفت و گو و تحلیل از آثار توسط کانون منتقدین استان ساعت 20 در تماشاخانه مهر شهرکرد برگزار می‌شود، همچنین برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب تئاتر نیز در سالن تماشاخانه مهر از دیگر رخدادها است.
دبیر استانی جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: امسال نمایش خورشید شهرکرد به کارگردانی امیربهاور اکبرپور و نویسندگی فراز مهدیان نمایشی را برای سومین سال متوالی تولید کرده که این نمایش به بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر در تهران راه یافته است.
بزرگ‌نیا گفت: توجه جدی به امر فرهنگ در استان نمی‌شود و این معضل در حد فاجعه است، گرچه دستگاه‌ها اعتبار لازم را دارند و هیچ‌گونه کمکی نمی‌کنند، همچنین تاکنون بخش خصوصی به بخش هنر ورود پیدا نکرده است.
انتهای پیام

 

captcha