نمایش 50 پوستر نفیس زرکوب منقش به اسامی معصومین(ع) و آیات قرآن
کد خبر: 3779003
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
آغاز به کار نمایشگاه پوستر«تلألو مطلا»؛

نمایش 50 پوستر نفیس زرکوب منقش به اسامی معصومین(ع) و آیات قرآن

گروه هنر ــ بعد از ظهر امروز، یکشنبه، 16 دی، نمایشگاه پوسترهای زرکوب «تلألو مطلا» به طراحی و مدیریت هنری احسان و علی جعفرپیشه در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نمایشگاه پوسترهای زرکوب «تلألو مطلا» که شامل 50 پوستر طلاکوب منقش به اسامی و القاب ائمه  معصومین(ع) و آیات قرآن است، بعدازظهر امروز، یکشنبه، 16 دی، در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شد.

احسان و علی جعفرپیشه که طراحی و مدیریت هنری این نمایشگاه را به عهده دارند با همکاری و مشارکت جمعی از پیشکسوتان عرصه خوشنویسی، تذهیب و نگارگری اقدام به طراحی و اجرای این آثار هنری کرده‌اند. در این آثار عبارات قرآنی و اسامی و القاب معصومین(ع) با استفاده از خطوطی عمدتاً نستعلیق، شکسته‌نستعلیق با نقوش اسلیمی، ختایی و... تلفیق شده و با در کادرهایی زرکوب قاب‌بندی شده‌اند.

همچنین در برخی از این آثار عکس‌هایی از مضجع شریف ائمه معصومین(ع)، غالباً امام حسین(ع) و امام رضا(ع) و همچنین تمثال امام(ره) و مقام معظم رهبری با استفاده از همین شیوه تلفیقی و زرکوبی اجرا شده‌اند که در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. اسامی هنرمندانی که هنرنمایی آن‌ها در طراحی و اجرای هر یک از این تابلوهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه به چشم می‌خورد عبارتند از:

خوشنویسان

سیدرسول آقامیری، امید گنجعلی، علی فرزانه، غلامرضا وکیلی، سیدمحمد حسینی‌موحد، اسرافیل شیرچی، جواد بختیاری، علی شیرازی.

تذهیب‌کاران و نگارگران

نسیم سوفسطایی، سیدمسعود آقامیری، روح الله اسحاق‌زاده، رضا بدرالسما، مجید صادق‌زاده.

عکاسان و طراحان

سیدمحمد زاهدی، محمد خیاطی، محمد نوروزی، ابراهیم سلیمانی،امیر حسامی‌نژاد، سعید ازناوه، فرزانه جعفری.

بنابر این گزارش، مدیریت تولید این پروژه نمایشگاهی، که تا 30 دی به نمایش درخواهند آمد، را احمد ربانی برعهده داشته است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به منظور بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 18 به نشانی نگارخانه ابوالفضل عالی واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha