ثبت ۲۰ متن نمایشی در دبیرخانه نخستین جشنواره استانی «وتار»
کد خبر: 3779190
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

ثبت ۲۰ متن نمایشی در دبیرخانه نخستین جشنواره استانی «وتار»

گروه فرهنگی - مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از ثبت ۲۰ اثر نمایشی از هنرمندان استان در نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» خبرداد.

ثبت ۲۰ متن نمایشی در دبیرخانه نخستین جشنواره استانی «وتار»شهرام میرزایی‌کردستانی، مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بر اساس درخواست هنرمندان تئاتر استان جهت برگزاری جشنواره استانی تئاتر ماه و با موافقت رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان آذرماه 97 فراخوان نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه با عنوان «وتار» در استان کردستان منتشر شد.
وی افزود: تلاش در راستای شناسایی وجذب هنرمندان جوان و ایجاد تبادل و اندیشه بین هنرمندان استان و تأمین نیازهای فرهنگی و توجه جدی به جامعه مخاطب در کنار لزوم جریان سازی در حوزه هنرهای نمایشی بر اساس ارزش های اسلامی و انقلابی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.
میرزایی با اشاره به رقابتی بودن جشنواره اعلام کرد: هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان تا 10 دی ماه فرصت داشتند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره براساس شرایط و مقررات اعلامی ارسال نمایند که با پایان یافتن مدت زمان ارسال آثار 20 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی عنوان کرد: در مجموع از 10 شهرستان استان 8 شهرستان اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بر این اساس سنندج و بیجار هر کدام با 5 اثر، سقز و قروه هر کدام با 3 اثر و 4 اثر دیگر هم متعلق به هنرمندانی از شهرستان‌های دیواندره، بانه، کامیاران و دهگلان است.
میرزایی کردستانی با اشاره به اینکه در مدت زمان اعلام شده و پس از بررسی متن های ارسالی آثار منتخب جهت حضور در بخش نهایی جشنواره معرفی می‌شود، یادآور شد: بخش رقابتی و نهایی جشنواره 10-8 اسفند ماه 97 برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha