واکنش بغداد به ادعای سفر 3 هیئت عراقی به اسرائیل
کد خبر: 3779308
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

واکنش بغداد به ادعای سفر 3 هیئت عراقی به اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به ادعای اسرائیل مبنی بر سفر 3 هیئت عراقی به سرزمین‌های اشغالی در سال 2018 میلادی واکنش نشان داد.

واکنش پارلمان عراق به سفر 3 هیئت این کشور به اسرائیل

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»؛ فرات تمیمی، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز(‌17 دی‌ 97) در این باره گفت: هدف اسرائیل از ادعای خود مبنی بر سفر 3 هیئت عراقی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ایجاد فتنه در داخل عراق است.
 
وی افزود: این موضوع از مسئولیت‌‌های دو دستگاه اطلاعات و امنیت ملی عراق است که باید درباره حقیقت این ادعا توضیح دهند.
 
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تصریح کرد: این کمیسیون چهارشنبه میزبان وزیرخارجه خواهد بود و در این نشست، درباره مسائل مربوط به امور خارجی کشور از جمله اظهارات منسوب به وزیر خارجه  عراق در خصوص راه‌حل دو کشور برای مسئله فلسطین گفت‌وگو خواهد شد.
 
وی افزود: در این نشست همچنین، موضوع سفر 3 هیئت عراقی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سال 2018 میلادی به عنوان یک موضوع جانبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق نیز از وزارت خارجه خواست که درباره طرح موضوعی در رسانه‌های غربی و اسرائیلی مبنی بر سفر 3 هیئت عراقی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین تحقیق و درباره آن توضیح دهد.
 
یادآور می‌شود، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که سه هیئت از عراق شامل ۱۵ فرد طی سال گذشته میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند. در این بیانیه این گونه ادعا شده که این هیئت‌ها شامل شخصیت‌های سنی، شیعه و رهبران محلی تاثیرگذار عراقی بودند.
انتهای پیام
captcha