تلاش دشمن برای ایجاد فضای نافرمانی مدنی در کشور/ ذهن مردم از مسائل سیاسی خسته است
کد خبر: 3779392
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

تلاش دشمن برای ایجاد فضای نافرمانی مدنی در کشور/ ذهن مردم از مسائل سیاسی خسته است

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دشمنان به دنبال فراهم شدن فضای نافرمانی مدنی در کشور از طریق وارد کردن فشار اقتصادی هستند، افزود: حجم گسترده‌ای از عوامل داخلی و خارجی در تلاش بودند تا تحركاتی در كشور ایجاد كنند اما مردم با وجود مشكلات نشان دادند كه زمان را خوب می‌شناسند.

به گزارش ایکنا از فارس، حسین ذوالفقاری،  معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور شامگاه دوشنبه، 17 دی‌ماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار فارس با بیان اینكه دشمن به دنبال فشارها و عملیات روانی است و هدف نهایی آنها برهم خوردن ثبات و آرامش كشور است، گفت: آن‌ها به دنبال فراهم شدن فضای نافرمانی مدنی در كشور از طریق وارد کردن فشار اقتصادی هستند.
وی یادآور شد: حجم گسترده‌ای از عوامل داخلی و خارجی در تلاش بودند تا تحركاتی امروز ١٧ دی‌ماه در كشور ایجاد كنند اما مردم با وجود مشكلات نشان دادند كه زمان را خوب می‌شناسند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور با تصریح بر اینكه امنیت را صرفاً اعمال ابزار امنیتی نمی‌دانیم، گفت: ایجاد نارضایتی در مردم مخرج مشترك عوامل داخلی و خارجی است كه اگر بخواهیم پاسخ مثبتی بدهیم باید به دنبال ایجاد رضایتمندی مردم باشیم.
ذوالفقاری با طرح سؤالی مبنی بر اینكه چه كسی مخالف عدالت و تبعیض در كشور است؟ گفت: اگر به دنبال كارآمدی هستیم باید به سراغ روش‌ها و ابزار برویم، اما كار كجا گیر است؟ مگر مدیران كشور انگیزه كار ندارند كه البته شهادت می‌دهیم انگیزه کار دارند.
وی بیان كرد: آخرین چراغی كه در ادارات خاموش می‌شود چراغ اتاق مدیران است، بنابراین باید به دنبال علت باشیم اما آیا علت با ذكر و بیان مشكل حل می‌شود؟
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور با بیان اینکه مردم انتظار دارند كه گرفتار بروكراسی اداری نشوند و موانع كسب و كار رفع شود، تأکید کرد که مردم می‌خواهند در امور تسریع شود.
ذوالفقاری با تصریح بر اینكه در مقطع فعلی نیازمند بازنگری در چرایی عدم اثربخشی سفرها، همایش‌ها و ... هستیم، گفت: چگونه می‌توان وقتی ٨٥ درصد بودجه كشور جاری است به پیشرفت قابل توجه برسیم؟
وی با تأكید بر اینكه باید از پشت ابرها بیرون بیاییم، افزود: چرا یك وزیر باید ٤٤ كمیته و كارگروه را در مركز مدیریت كند و نتیجه این شود كه هر زمانی با آن‌ها كار داریم در جلسه باشند؟
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور یادآور شد: دولت‌های كنونی جهان براساس اقتصاد پساصنعتی كه بروكراسی اداری بر آن‌ها حاكم بود، شكل گرفته است، اما آیا این سیستم در حال حاضر هم جواب می‌دهد؟
ذوالفقاری با بیان اینكه صاحب نظران معتقد هستند كه دولت نیاز به باز آفرینی دارد، اظهار كرد: همه ما تمركزگرا هستیم و تفویض كننده نمی‌تواند همه كارها را انجام دهد.
وی با اشاره به اینكه مسئولیت‌ها تناسبی با اختیارات در كشور ندارد، گفت: قوانین و مقررات، ساختارها و فرآیندهای انجام كار در كشور مردم را گرفتار كرده است که باید بازنگری با روش‌ها و ابزار برای رفع آنها در دستور کار قرار گیرد.
ذوالفقاری با بیان اینكه منشور مدیریتی در فارس مكتوب و اعلام شود، خطاب به مدیران حاضر در جلسه، گفت: ذهن مردم خسته از مسائل سیاسی است، پس آن‌ها را درگیر نكنید، هشتاد درصد مردم آمریکا نمی‌دانند که رئیس جمهورشان طی یکاه گذشته چه مسائلی را مطرح کرده است.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: یكی از اشكالاتی كه در مدیریت عالی و گاهی مدیریت میانی ایجاد می‌شود این است كه افراد در بدنه سازمان‌ها فعالیتی نكرده‌اند و تا به ضوابط اشراف پیدا كنند فرصت‌های زیادی از دست می‌رود.
  وی ادامه داد: تمركز بر درون سازمان در وزارت كشور برای انتخاب و انتصاب استانداران از اولویت‌ها قرار گرفت و بر همین اساس انتخاب فرد بومی است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور بیان كرد: استاندار جدید فارس از كارشناسی در مدیریت‌ها و كارگروه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز كرده و به مسئولیت استانداری رسیده است، او دارای روحیه مشورت‌پذیری است و به دنبال كار است تا جنبه‌های سیاسی و این همان واقعیت امروز كشور است كه به كار نیاز دارد نه مسائل دیگر.
یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات اسماعیل تبادار و یدالله رحمانی قدردانی و عنایت الله رحیمی به عنوان استاندار جدید معرفی شد.
انتهای پیام

captcha