اشتغال به تحصیل ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه کردستان
کد خبر: 3779409
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

اشتغال به تحصیل ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه کردستان

گروه معارف ـ‌ مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان گفت: در حال حاضر در سه پایه حوزه‌های علمیه ۵۰۰ طلبه ‌اهل تشیع داریم که در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، بیجار و قروه مشغول به یادگیری علوم دینی هستند.

اشتغال به تحصیل 500 طلبه در حوزه‌های علمیه استان کردستان

حجت‌الاسلام شیخ‌عباس عربیان، مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر پنج مدرسه علوم دینی در استان ‌فعال است که دو حوزه سفیران هدایت و سه حوزه بلندمدت هستند.
وی با اشاره به اینکه از پایه یک تا 10 دروس حوزوی را در استان داریم، افزود: در حال حاضر طلاب حوزه‌های علمیه در سطح یک و دو و سه در استان مشغول تحصیل هستند و یک درس خارج در مرکز استان زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان کردستان دایر شده که به صورت روزانه برگزار خواهد شد.
‌عربیان با اشاره به بیمه بودن تمام طلبه‌های حوزه‌های علمیه استان کردستان بیان کرد: طلبه‌هایی که فارغ از تحصیل می ‌شوند اگر بخواهند در راستای اهداف حوزه‌های علمیه و در امور تبلیغی و تدریسی فعالیت کنند، بیمه خواهند شد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر در سه پایه حوزه‌های علمیه 500 طلبه برادر اهل تشیع داریم که در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، بیجار و قروه مشغول یادگیری علوم دینی هستند.

راه‌اندازی مدرسه قرآن در حوزه‌های علمیه کردستان
مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان از راه‌اندازی یک مدرسه قرآنی ویژه طلاب حوزه‌های علمیه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در این مدرسه قرآنی طلاب موظفند که در طول شش سالی که مشغول تحصیل هستند، کل قرآن را حفظ کنند.
وی با اعلام اینکه این مدرسه در حال حاضر با 15 طلبه کار خود را در شهرستان بیجار شروع کرده است، بیان کرد: امیدواریم با یاری خداوند متعال بتوانیم این مدرسه را به طور کامل دایر کنیم تا در سال‌های آینده شاهد طلاب حافظ قرآن بومی در استان باشیم.
‌عربیان افزود: مدارس قرآن موفقیت‌های خوبی در استان‌های پایلوت داشته و 95 درصد طلاب این مدارس موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند و طلاب این مدارس در کنار درس‌های خود دو ساعت را به حفظ قرآن می‌پردازند.

95 درصد کادر حوزه‌های علمیه کردستان بومی هستند
وی بیان کرد: تلاش ما این است که تمام کادر و اساتید حوزه‌های علمیه استان کردستان از طلاب بومی استان باشند و در حال حاضر بیشتر از 95 درصد این هدف ما محقق شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به تفاوت مدارس سفیران هدایت و مدارس بلندمدت اشاره و اظهار کرد: وظیفه ذاتی و هدف شکل‌گیری مدارس سفیران هدایت این است طلاب این مدارس پنج سال تحصیل کنند و پنج سال بعد به سراغ تبلیغ معارف دینی در روستاها و شهرها بروند و دین مقدس اسلام را به مردم ابلاغ کنند.
وی افزود: در حوزه‌های علمیه بلندمدت بعد از 10 سال تحصیل علوم دینی به سراغ درس خارج می‌روند و می‌توانند تا مرحله اجتهاد تحصیل خود را ادامه دهند و یا به کار تبلیغ دین بپردازند.
‌عربیان با اعلام اینکه حوزه‌های سفیران هدایت از شش سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، افزود: سفیران هدایت در دو شهرستان سنندج و بیجار فعال شده است.
وی با اشاره به اینکه مدارک حوزه‌های علمیه معادل مدارک دانشگاهی است، یادآور شد: طلبه‌ای که به مرحله اجتهاد برسد، مدرکی معادل دکترا دریافت می‌کند.
انتهای پیام

captcha