جشنواره ملی آیات در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3779411
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

جشنواره ملی آیات در اصفهان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان گفت: جشنواره ملی آیات بهمن‌ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

جشنواره ملی آیات در اصفهان برگزار می‌شود/ جایزه 25 میلیون تومانی برای نفر اول جشنواره

سیدمحمد قلمکاریان، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در ارتباط با جشنواره ملی صنایع ‌دستی آیات اظهار کرد: جشنواره ملی آیات بزرگداشت قرآن و بزرگداشت خداوند است و ما با توجه به اینکه خود را خادم قرآن می‌دانیم بنا داریم این جشنواره را برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه هر موضوعی در قالب هنر می‌تواند مفاهیم را بهتر منتقل کند، افزود: مقام معظم رهبری هم نسبت به این موضوع تأکید دارند.
دبیراجرایی جشنواره ملی آیات با بیان اینکه این جشنواره را با حمایت معاونت قران و عترت وزارت ارشاد برگزار خواهیم کرد، دامه داد: این جشنواره در چهار رشته بافت، فلز، چوب و سفال نمود پیدا می‌کند، با توجه به اینکه استان اصفهان مهد صنایع‌دستی می‌باشد، یکی از اهداف این جشنواره تبلیغ صنایع‌دستی اصفهان است.
وی تصریح کرد: تا پایان ماه جاری، هنرمندان فرصت دارند تا تصویر آثار خود را ارسال و تا 10 بهمن هم اصل آثار را ارسال کنند. 25 بهمن‌ماه نیز از این هنرمندان تجلیل می‌شود.
قلمکاریان با بیان اینکه با سازمان میراث فرهنگی برای هماهنگی هرچه بهتر جشنواره هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: قرار بر این است اختتامیه جشنواره در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر برگزار شود و 15 اثر برگزیده انتخاب و به نفر اول نیز 25 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا شود. همچنین در اختتامیه اسپانسرهایی برای خرید این آثار حضور خواهند داشت و برای اقتصاد هنرمندان هم اقداماتی انجام خواهد شد.
وی افزود: برای بخش‌های مرتبط به صنایع‌دستی در استان‌ها تبلیغات و معرفی جشنواره صورت گرفته است و با صدا و سیما ملی هم نیز هماهنگی‌های شده تا تیزر این جشنواره در شبکه‌های سراسری پخش شود.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در بخشی از این جشنواره به صورت ویژه به آثاری که تلفیقی از حوزه آیات قرآنی و حوزه انقلاب اسلامی باشد، خواهیم پرداخت.
وی تصریح کرد: تاکنون 20 نفر در این جشنواره ثبت‌ نام کرده‌اند ولی پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی استقبال بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام

captcha