راهیابی «نغمه‌های افلاکی زاگرس» به مرحله پایانی جشنواره ملی آوای بیداری
کد خبر: 3779552
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

راهیابی «نغمه‌های افلاکی زاگرس» به مرحله پایانی جشنواره ملی آوای بیداری

گروه فرهنگی - گروه سرود «نغمه‌های افلاکی زاگرس» از لرستان با اثر «دالکه» به خوانندگی هدایت رستمی به مرحله پایانی چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی «آوای بیداری» راه یافت.

راهیابی «نغمه‌های افلاکی زاگرس» به مرحله پایانی جشنواره ملی آوای بیداری

به گزارش ایکنا از لرستان، طاهر مرادی، سرپرست گروه سرود آوای بعثت مال امروز، 18 دی در جمع خبرنگاران، گفت: گروه سرود آوای بعثت مال با اثر دالکه «مادر»، به خوانندگی هدایت رستمی به مرحله پایانی چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی «آوای بیداری» راه یافت.
وی افزود: این موفقیت در حالی صورت گرفت که 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این میان، 17 اثر از جمله اثر دالکه با شعری از اسد فرهمند جهت شرکت در مرحله پایانی انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: احساسات و رابطه عاطفی بی‌نظیر همراه با غیرت یک پسر جوان لر در لحظه وداع با مادر، توام با عشق به وطن و آرزوی شهادت، تصویرسازی کلامی در قالب شعر از ویژگی‌های این اثر هنری است که در تلفیق شعر و موسیقی و اشارات موسیقایی به آهنگ‌های حماسی لری همچون میری و دایه دایه، حس نوستالوژیکی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.
مرادی تصریح کرد: چهارمین جشنواره ملی آوای بیداری از 25 تا 28 دی ماه به میزبانی استان لرستان و در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات خرم‌آباد برگزار خواهد شد و در آن، هنرمندانی همچون هدایت رستمی، امین رسولی، احسان پیرداده بیرانوند، مهدی بیرانوند، حامد داودی، محمدجواد و محمدمهدی نورالهی، مهدی درویش‌وند، سبحان فلاح‌نژاد و نوجوانانی چون علی نظرزاده، ابوالفضل صالحی رضا احمدی به اجرا خواهند پرداخت.

انتهای پیام

captcha