خدمات بنیاد برکت در ۲۳۹ روستای دلفان
کد خبر: 3779556
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

خدمات بنیاد برکت در ۲۳۹ روستای دلفان

گروه اقتصاد - فرماندار دلفان با بیان این‌که دلفان یکی از ۱۰ شهر محروم کشور است، افزود: از روزی که خدمات بنیاد برکت در ۲۳۹ روستای این شهرستان آغاز شده است، شور، نشاط و امید در مردم افزایش یافته است.

زبه گزارش ایکنا از لرستان، حشمت بهمنی، فرماندار دلفان امروز سه‌شنبه، هجدهم دی در مراسم افتتاح 500 طرح اشتغالزا، اجتماع‌محور و تسهیلات محور استان با بیان این‌که شهرستان دلفان با مساحت دو هزار و 730 کیلومتر و جمعیت 145 هزار نفر شامل دو نقطه شهری، سه بخش، ده دهستان و 435 روستای دارای سکنه و 70 روستای خالی از سکنه است، گفت: این روستاها به‌خاطر نبود امکانات و محرومیت ساکنان آن مجبور به مهاجرت شدند.
وی با بیان این‌که این شهرستان علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های بی‎نظیری شامل زمین‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری، معادن، آب و هوای مناسب و بارندگی مطلوب، حتی با تلاش‌های دولتمردان و مسئولان استان باز هم از محروم‌ترین شهرهای استان و کشور است، افزود: این شهرستان به‌لحاظ آمار بیکاری بالاتر از میانگین استان و کشوری است.
بهمنی ادامه داد: نبود زمینه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری، نبود فضای کسب و کار و ... سبب ایجاد آسیب‌ها و بلایای اجتماعی(مهاجرت، سوداگری مواد مخدر، قاچاق کالا و حاشیه نشینی) در این شهرستان شده است.
وی با بیان این‌که در سال 95، شهرستان دلفان به‌عنوان پایلوت اجتماعی و اقتصادی انتخاب و یکی از 10 شهر محروم کشور معرفی شده است، افزود: با همت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) چندین طرح‌ها در راستای محرومیت‌زدایی در این شهرستان انجام شده که امروز شاهد افتتاح بخشی از آن‌ها هستیم.
فرماندار دلفان یادآور شد: از روزی که خدمات بنیاد برکت در 239 روستای این شهرستان آغاز شده است، شور، نشاط و امید در مردم افزایش یافته و امیدواریم این تلاش‌ها تداوم داشته باشد تا مشکلات بیکاری و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان مرتفع شود.
وی با اشاره به وضعیت حوزه روستایی شهرستان گفت: از تعداد مدارس و فضاهای آموزشی که در این شهرستان وجود دارد 46 مدرسه کد تخریب خورده و به‌لحاظ ایمنی قابل استفاده نیستند اما به خاطر محرومیتی که وجود دارد مجبوریم از این ساختمان‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنیم.
بهمنی با بیان این‌که همچنین 46 مدرسه کانکسی داریم و 23 مدرسه این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارند، افزود: در حوزه جاده شکافی و راه شکافی با توجه به وجود 435 روستا که پراکنده هستند بخش اعظم جاده این روستاها مالرو، شوسه و خاکی است که اهالی این روستاها در فصل سرما دچار مشکل می‌شوند.
وی با تاکید بر این‌که شهرستان دلفان قطب تولید حبوبات است و ضرورت دارد که توجه ویژه‌ای به این حوزه شود، گفت: دلفان در حوزه گردشگری دارای قابلیت‌های بی‌نظیری است.
فرماندار دلفان یادآور شد: ظرفیت‎های گردشگری این شهرستان می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شود.
بهمنی بر لزوم ایجاد شرکت‌های کارگاه محور و همچنین رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان تاکید کرد و گفت: حدود ۱۰ هزار خانوار در این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
وی ادامه داد: در این شهرستان بالغ بر 1500 خانوار بدسرپرست داریم که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

captcha