بازتاب سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درباره رسالت خبرنگاران در رسانه‌ها
کد خبر: 3779638
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

بازتاب سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درباره رسالت خبرنگاران در رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی درباره «رسالت خبرنگاران در قرآن» بازتاب وسیعی در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری داشته است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ بازتاب سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درباره رسالت خبرنگاران در قرآن

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 18 دی‌ماه اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در این میان، سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با عنوان «رسالت خبرنگاران در قرآن»، که صبح امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، در بسیاری از این صفحات معارفی انعکاس یافته است. در ادامه به بررسی صفحات معارفی رسانه‌های مختلف می‌پردازیم.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد چهار خبر قرآنی و معارفی را منتشر کرده است که تیتر اصلی آن به ارائه نکات قرآنی برای رسالت کار خبرنگاران از زبان حجت‌الاسلام قرائتی اختصاص دارد.

این صفحه در خبری دیگر با عنوان «سخت‌گیری‌های بی‌مورد باعث اختلال در نظام وقف می‌شود» آورده است: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که وقف پایگاه تمدن اسلامی برای حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی است، گفت‌: مسیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شفافیت در وقف است و بر همین اساس به صورت جدی شفافیت در نظام اسنادی اوقاف، قراردادها، پرداخت‌ها و نظام نیات دنبال می‌شود. عباس صالحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم شفافیت در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت‌: وقف پشتوانه تاریخ تمدن اسلامی و تاریخ دینی و اجتماعی و فرهنگی ما بوده است، لذا توجه به نظام وقف از آن جهت اهمیت دارد که می‌توانیم مسیرمان را در گذشته، حال و آینده تداوم دهیم.

وی با اشاره به این که شفافیت در نظام وقف به صورت جدی مورد تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما برای شفافیت در نظام وقف مسیرهای جدی را دنبال می‌کنیم که اولین موضوع در راستای دولت الکترونیک است. بر این اساس دیگر مراجعات حضوری همچون گذشته کم شده است یا حداقلی است و اقدامات به صورت کاغذی صورت نمی‌گیرد،‌ بلکه سامانه‌های فعالی به وجود آمده است که ارتباطی بین واقفان با سازمان اوقاف شکل گرفته است. ما در چندین حوزه شفافیت را دنبال کرده‌ایم که از جمله آن شفافیت در نظام اسنادی اوقاف است. همچنین در نظام قراردادهای وقف هم شفافیت سر لوحه کار است، به طوری که همه قراردادهای وقف در نظام شفاف امکان دیده شدن دارد.
صالحی در ادامه یادآور شد: شفافیت در نظام پرداخت‌ها از طریق قراردادهای اخذ شده وجود دارد. همچنین در نظام اجرای نیات واقفین هم شفافیت دنبال می‌شود. این که تک تک موضوعات بر اساس نظام نیات طبقه‌بندی شده و پرداخت‌ها به صورت شفاف است. در کنار نظام شفافیت در اسناد و قراردادها، پرداخت‌های ملی و اجرای نیت واقفین، نظام حسابرسی پیوسته و آشکار حاکم است. یعنی به طور پیوسته ترازهای مالی توسط مراجع اصلی رصد می‌شود و بعد در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد. این مسیری است که ما دنبال می‌کنیم. کما این‌که با آمدن آقای خاموشی به سازمان اوقاف هم به ایشان تأکید شده که همین مسیر را دنبال کنند که ایشان هم به طور جدی در این‌ راستا حرکت می‌کنند. ان‌شاء‌الله در ادامه‌ راه گزارشات شفاف و جدی را به مردم خواهیم داد.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «خیانت در امانت، مردم را نسبت به دین و حکومت بدبین می‌کند» و «‌حرمت ابدی زن و شوهر جوان به دلیل جهل به احکام شرعی» است.

فارس

تیتر اصلی صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز به سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی در نشست «رسالت خبرنگاران در قرآن» اختصاص دارد. این صفحه در خبری دیگر با عنوان « برگزاری کرسی‌های نفحات ویژه ولادت حضرت زینب (س)+جزئیات» آورده است: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن در ایام ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) با تقدیم تلاوت‌ها به این بانوی بزرگوار برگزار می‌شود. محفل انس با قرآن باحضور وحید خزایی چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به نشانی شهرری، میدان هادی ساعی، خیابان فدایی بعد از نماز مغرب. محفل انس با قرآن باحضور قاسم رضیعی شنبه ۲۲ دی‌ماه و باحضور علی و زینب فیضی در مسجد امام سجاد (ع) واقع در نارمک خیابان ثانی خیابان مدائن بعد از نماز مغرب و عشاء. محفل انس با قرآن باحضور امین پویا ۲۳ دی‌ماه در مسجد جامع الرسول (ص) واقع در تهرانسر، چهارراه صدف بعد از نماز مغرب و عشاء. محفل انس با قرآن باحضور سعید پرویزی دوشنبه ۲۴ دی‌ماه در مسجد ۱۴ معصوم (ع) واقع در خانی آبادنو بعد از نماز مغرب و عشاء.

مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس حاصل کنند. دیگر کرسی تلاوت نفحات‌القرآن باحضور محسن قاسمی دوشنبه ۱۷ دی‌ماه در مسجد حضرت اباالفضل(ع) به نشانی بلوار مرزداران، بعد از اذان مغرب و عشاء برگزار شد.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «محدودیتی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نداریم/ اعطای جوایز حدنصاب در راستای عدالت» و «ترتیل صفحه ۵۵۳ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.

مهر

تیتر اول صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز به بازتاب سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در نشست «رسالت خبرنگاران در قرآن» اختصاص یافته است. این صفحه در خبری دیگر با عنوان «آغاز ثبت نام دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)» آورده است: دوازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)در بخش برادران، طی روزهای پانزدهم الی بیست و یکم بهمن ماه سال 1397 در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم درشهر مقدس قم برگزارمی‌شود. مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقات قرآنی در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، قرائت و ترتیلخوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر شانزده سال و بالای آن ویژه برادران برگزار خواهد شد. این مسابقات از تاریخ دوشنبه پانزدهم بهمن ماه آغاز و تا یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه سال 1397 ویژه برادران درقم برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی گفت: ثبت نام این مسابقات در یک مرحله و بصورت اینترنتی است و زمان ثبت نام از روز پنجشنبه بیستم دی ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه 27 دی ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت، ضمنا داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، حتما دارای شماره حساب در یکی از شعب بانک ملت و یا بانک ملی باشند و سپس به سایت مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) https://qdqat.ir)) مراجعه کرده و فرمهای مربوطه ثبتنام، انتخاب رشته آزمون و انتخاب زمان آزمون را تکمیل وکد رهگیری ثبت نام در رشته مورد نظر را دریافت نمایند. یادآوری این نکته ضروری است که اولویت تعیین زمان آزمون بر اساس زمان مراجعه به سایت میباشد و لذا افرادی که تمایل دارند روز و ساعت خاصی را انتخاب نمایند، بایستی زودتر به سایت مذکور جهت ثبت نام مراجعه کنند.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « کرسی های نفحات ویژه ولادت حضرت زینب(س)» و « پدر شهیدی که تمام دارایی‌اش را وقف امورقرآنی کرد» است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است که یکی از این اخبار نیز بازتاب سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در نشست «رسالت خبرنگاران در قرآن» است. پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « کرسی‌های نفحات ویژه ولادت حضرت زینب(س)»، « آیت‌الله فاطمی‌نیا از بیمارستان مرخص شد»، « وقتی قرآن دستور تکه تکه کردن برخی خبرنگاران را به پیامبر(ص) ابلاغ کرد»، «چگونه به دیگران محبت کنیم؟+ راهکار» و «سجده و تیمم بر سیمان و موزائیک چه حکمی دارد؟» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز اساسا به روز نشده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته 17 دی‌ماه است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز تعداد چهار خبر با عناوین «کمتر از گوسفندم؟»، «ماجرای کتک خوردن دختر نوجوان در سیرجان اولین مورد تبعات فضای مجازی نیست»، «می‌گفتند با چادر نمی‌شود که یک زن، دانشمند شود!» و «اگر ارزش نماز را می‌دانستیم» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز در خبری با عنوان «سند پژوهشی پنج‌ساله دانشگاه مذاهب اسلامی تدوین شد» آورده است: معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: برنامه پنج ساله پژوهشی در قالب برنامه راهبردی کلی دانشگاه، به منظور حمایت از اعضای هیات علمی و دانشجویان و با هدف تولید کارهای پژوهشی مستحکم در حوزه تقویت بنیه نظری تقریب تدوین شد. وی افزود: در دوران مدریت جدید بعد از ایجاد معاونت پژوهشی، دستورالعمل های خاصی که برای این معاونت نیاز است بر اساس بخش‌نامه‌های ابلاغی وزارت علوم تنظیم شد و بعد از دستورالعمل‌ها، شوراهای مختلف همانند شورای پژوهش، شورای وبسایت و شورای انتشارات شکل گرفت.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مرجعیت حذف شدنی نیست» و «قیام 19 دی زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد» است.

تسنیم

تیتر اول صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم نیز به بیان توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی به خبرنگاران اختصاص یافته است. شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «توصیه‌های اسلام درباره خوردن غذاهای حلال در دوران بارداری»، « ویژه‌برنامه مسجد پنبه‌چی در گرامیداشت شهدای کربلای ۵ »، «نرم‌افزار «مهر قرآن» منتشر شد + عکس»، « آیت‌الله فاطمی‌نیا از بیمارستان مرخص شد» و «دعوت یک روحانی از مردم برای کمک به بی‌خانمان‌ها +فیلم»است.

انتهای پیام

captcha