۲۰۰ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان در ایلام ثبت نام کردند
کد خبر: 3779718
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
حجت‌الاسلام چراغی‌پور:

۲۰۰ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان در ایلام ثبت نام کردند

گروه فعالیت های قرآنی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: ۲۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان ایلام در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ثبت نام کردند.

۲۰۰ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان در ایلام ثبت نام کردند
حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، امروز در گفت‌وگو با ایکنا از ایلام اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان، ویژه اعضای برادر و خواهر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان در مقطع سنی ٧ تا ١٦ سال و ١٦ تا ٣٠ سال برگزار می‌شود، افزود: زمان شروع ثبت‌نام از ١٥ آذرماه سال جاری آغازشده است و مرحله استانی این دوره از مسابقات دی و بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
چراغی پور با اشاره به اینکه مرحله کشوری این مسابقات اردیبهشت‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقات قرائت (تحقیق) و حفظ کل برای رده سنی ١٦ تا ٣٠ سال و مسابقات قرائت (ترتیل) قرائت نماز، حفظ جزء ٣٠، قرائت تقلیدی، اذان و نقاشی برگزار می‌شود.
چراغی‌پور عنوان کرد: این دوره از مسابقات با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی و سایت بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.
وی گفت: کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری در قالب ایجاد رقابت سالم، ارتقا سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات اوقاف و سایر مسابقات ملی و بین‌المللی است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: این مسابقات در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha