۵ بهمن؛ آخرین مهلت ثبت نام در طرح سراسری بشارت ۱۴۵۲
کد خبر: 3779772
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

۵ بهمن؛ آخرین مهلت ثبت نام در طرح سراسری بشارت ۱۴۵۲

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان گفت: زمان ثبت نام آزمون از ۵ دی تا ۵ بهمن و نیز زمان برگزاری آزمون ۹ اسفندماه اعلام شده است.

آخرین مهلت ثبت نام درطرح سراسری قرآنی بشارت۱۴۵۲ اعلام شد

حجت‌الاسلام بهرام رنجبر، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: پیرامون اجرای طرح بشارت تاکنون با ادارات مختلف از جمله اداره ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، دارالقرآن الکریم، موسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی، مسئولان مراکز قرآنی بقاع متبرکه، اتحادیه و انجمن قرآنی ارسال، شش جلسه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه طرح بشارت بدون محدودیت سنی است و همه افراد می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند، افزود: علاقه‌مندان جهت تهیه منابع آزمون می‌توانند به نشانی www.quranedu.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به اعطای جوایز به برگزیدگان این آزمون به قید قرعه، اضافه کرد: به نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی و الکترونیک بالای ۷۰ و آزمون شفاهی بالای ۷۵ شوند گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.
حجت‌الاسلام رنجبر تصریح کرد: زمان ثبت نام آزمون از ۵ دی تا ۵ بهمن و نیز برگزاری آزمون ۹ اسفند‌ماه اعلام شده است.
وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در حفظ سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و حفظ کل نیز در مقاطع سنی ابتدایی و پایین‌تر به صورت شفاهی، و در مقطع سنی بعد از ابتدایی و بزرگسالان به صورت کتبی برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری در سه گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در مقطع سنی خردسال (قبل از مقطع ابتدایی) به‌صورت شفاهی، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم به‌صورت شفاهی در مدارس، و گروه سنی بزرگسالان غیر دانش‌آموز به‌صورت کتبی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان اضافه کرد: در بخش حفظ جزء ۳۰ علاقه‌مندان می‌توانند در صورت حفظ بخشی از این جزء؛ از ناس تا زلزال، از ناس تا طارق و از ناس تا نبأ در این آزمون شرکت کنند.
حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ۱۰ رشته برگزار می‌شود، بیان کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از منبع کتاب «آموزش مفاهیم قرآن جلد ۱ الی ۴» تألیف مسعود وکیل، تدبر در قرآن از کتاب آموزش تدبر در قرآن (جزء ۳۰) تالیف الهی‌زاده، تفسیر قرآن از تفسیر سوره اسرا از تفسیر نمونه، معارف و حفظ موضوعی از منبع ۴۸ موضوع اول کتاب با قرآن خوشبخت شوید، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه از ۴۰ حکمت اول به استثنای حکمت ۳۰ بر اساس کتاب «راه روشن»، مفاهیم نهج‌البلاغه از کتاب «درسنامه نهج‌البلاغه فقط جلد اول»، مفاهیم صحیفه سجادیه از کتاب درسنامه صحیفه سجادیه فقط جلد اول از عناوین و منابع این آزمون و به‌صورت کتبی است.
وی افزود: در سبک زندگی و سیره معصومین‌(ع) از سامانه مجازی «نورالمجتبی»، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از سامانه مجازی «واژه‌های آسمانی» و روخوانی قرآن کریم از سامانه مجازی «حامیم» به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان، گفت: رشته‌های «تفسیر قرآن کریم»، «معارف و حفظ موضوعی قرآن» و «معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه» علاوه بر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه محل و ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد، ادامه داد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در همه شهرستان‌ها که تعداد داوطلبان آن حداقل ۳۰ نفر باشد برگزار می‌شود و فهرست نهایی آن همزمان با تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون بر روی پایگاه اینترنتی ثبت نام قابل مشاهده است.
رنجبر در پایان گفت: زمان آزمون دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس در آزمون شفاهی از روز شنبه ۱۸ اسفندماه تا ۲۳ اسفند خواهد بود.
انتهای پیام

captcha