مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان استان‎های هم‌‎جوار را پوشش می‎دهد
کد خبر: 3779784
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان استان‎های هم‌‎جوار را پوشش می‎دهد

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با رویان و جهاددانشگاهی، گفت: حجم ناباروری در لرستان عادی نیست و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان‎های هم‌‎جوار را نیز پوشش خواهد داد.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد مخبردزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عصر سه‎شنبه، هجدهم دی در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان، گفت: خوشبختانه با رویان و جهاددانشگاهی کارهای مختلفی انجام داده و در دست اقدام داریم که یکی‌از این‎ها همین مرکز درمان ناباروری استان لرستان است.
وی اضافه کرد: حجم ناباروری در استان لرستان عادی نیست و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان‎های هم‌‎جوار را نیز پوشش خواهد داد.
مخبردزفولی با بیان این‌که امیدواریم این مرکز نقطه امیدی برای زوج‎های نابارور باشد، یادآور شد: در ستاد اجرایی بحث بهداشت و درمان و ناباروری را چند سالی‌است شروع کرده‎ایم.
این مسئول از در دست ساخت بودن 2500 تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و افزود: 12 بیمارستان را با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان در دست احداث داریم که 9 مورد آن‌ها تحویل یا در حال تحویل است.
مخبر با بیان این‌که در بخش دارو مخصوصاً داروهای بیماران صعب‎العلاج اقدامات خوبی انجام داده‎ایم و تولید دارو داشته‎ایم، تصریح کرد: با تولید این داروها سال گذشته از هزینه‎های بیماران سرطانی 100 میلیارد کاسته شد.
وی با بیان این‌که 200 مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور احداث کرده‎ایم، گفت: 60 هزار نسخه بیماران سرطانی را سال گذشته پرداخت کردیم.
این مسئول از راه‎اندازی چهار مرکز فوق تخصصی ضد سرطان در چهار نفطه کشور خبر داد و اظهار کرد: در مجموع بیش از 10 هزار طرح و پروژه کوچک و بزرگ امسال در کشور افتتاح و بهره‎برداری رسیده و می‎رسیدند.

 تسهیل‌گران؛ فرمانده گردان‌های جنگ اقتصادی

مخبر دزفولی همچنین در مراسم افتتاح 500 طرح استان که در شهرستان دلفان برگزار شد، اظهار کرد: به دو دلیل اصرار دارم که این موارد در لرستان اجرا شود؛ نخست وضعیت بیکاری و دوم معتقدم با توجه به استعدادهای خدادادی که این استان دارد، می‌شود بخشی از مشکلات کشور را حل کرد.
وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های لرستان، تأکید کرد: با این همه ظرفیت، اگر بیکاری وجود داشته باشد مشخص است که خوب کار نشده است و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
مخبر دزفولی با بیان این‌که دشمن همواره به فکر آسیب رساندن به کشورمان است، تصریح کرد: خوشبختانه به یمن رهبری امام خمینی(ره) و بعد هم فرزند خلف‌اش رهبر معظم انقلاب این دسیسه‌ها به سنگ خورده و مشکلی به وجود نیامده است. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به این‌که در 40 سالگی انقلاب هستیم و در این مدت کارهای بسیار بزرگی در تمام بخش‌ها انجام شده است، یادآور شد: سال 56، شش میلیون بشکه نفت در کشورمان استخراج می‌شد و پنج میلیون آن به فروش می‌رفت و در حالی‌که جمعیت ایران 30 میلیون نفر بود و طبق اعلام گزارش آن زمان بانک جهانی، 46 درصد یعنی 14.5 میلیون نفر زیرخط فقر بودند. دوباره سال 85 بانک جهانی گزارش داده که با 85 میلیون نفر و فروش زیر دو میلیون بشکه نفت، 9.5 درصد جمعیت کشورمان یعنی حدود هشت میلیون نفر زیر خط فقر هستند.
مخبر دزفولی با بیان این‌که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اضافه کرد: ریشه اصلی این جنگ هم بحث معیشت مردم است و تسهیل‌گران باید بدانند که فرمانده گردان‌های این جنگ هستند. آن زمان هم فرماندهان زیر 23 سال بودند و امروز هم شما همان هستید و هر اشتغالی که در کشور ایجاد می‌شود یک اسلحه در دست رزمنده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ادامه گفت: باید دلفان را به‌عنوان یک منطقه موفق اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال معرفی کنیم. ما هم آماده‌ایم که محوریت این‌کار بپذیریم و همه نیروها را بسیج کنیم که بیکاری در این شهرستان کمتر از آمار استان شود.
وی یادآور شد: بیش از 50 درصد مردم هنوز در روستاها هستند و باید هدف این باشد که به 70 درصد برسد و مهاجرث مثبت داشته باشیم تا افراد از شهر برای اشتغال به روستا بیایند و با توجه به ظرفیت‌های دلفان این مهم شدنی است.

انتهای پیام

captcha