زنی که مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت
کد خبر: 3779829
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

زنی که مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت

گروه معارف - مدرس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه پرستاران باید افتخار کنند که کارشان به نام حضرت زینب(س) گره خورده، گفت: او زنی است که مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت.

زیبا دیدن سختی‌ها و پلشتی‌ها عین خوشبختی است

حجت‌الاسلام عباس فضلی، مدرس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان با بیان اینکه حضرت زینب(س) زن بی‌قرار تاریخ است، اظهار کرد: زینب کبری(س) از زنان بافضیلت است و فضایلش مشهورتر از آن است که بیان شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س)شخصیتی بود که در تمام دوران زیست خود، یک‌لحظه آرامش را تجربه نکرد؛ بانویی پرتلاش، زحمت‌کش و سخت‌کوش بود، افزود: این‌گونه می‌توان در مورد این بانوی گران‌قدر صحبت کرد زنی که مردانگی در رکاب او جوانمردی آموخت. او نماد بی‌قراری بود که تمام قرار خود را در بی‌قراری جست‌وجو می‌کرد.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: وجود رنج‌ها و مقاومت در برابر آن‌ها، حکایت از سعادت‌جویی آدمی دارد. مشکلات و مصائب هستی موجب پالایش وجودی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام فضلی ادامه داد: حضرت زینب‌(س) نمونه‌‌ بارز مواجه با سختی‌ها و پذیرش آن‌ها بود. این بانوى بزرگ کوهی از غم و غصه را بر دوش کشید، اما چون کوه استوار و پابرجا ماند. این بانوى بزرگ، داراى قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و ورع، عفاف و شهامت فوق‌العاده بود. برای او زیستن یعنی با درد بودن و رنج کشیدن و تحمل کردن. او شاهد شهادت پدر، مادر، برادران، فرزندان و برادرزادگان بود، ولی خم به ابرو نیاورد.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه خرد، استواری و بلاغت زینب(س) نیازمند گفتن نیست، ادامه داد: بانوى بزرگی که امام حسین(ع) هنگام دیدار، به احترامش از جا برمی‌خاست. اوج استقامت ایشان پس از واقعه‌ غم‌بار و تراژیک کربلا در رویارویی با یزید بن معاویه و ایراد خطبه‌ای که در کوفه و شام ایراد فرمودند به‌خوبی معلوم است؛ شراره‌های سخنانش کاخ یزید را به لرزه در آورد. زبان علی(ع) در کام او از اسلام و حقانیت دفاع کرد. شهادت برادر و یارانش را افتخاری جاودانه خواند و فرمود: ما رأیت الا جمیلا.

وی با اشاره به اینکه القاب فراوانی برای آن حضرت نقل شده است مانند عقیله بنى هاشم، موثقه، عارفه، عالمه، محدثه، فاضله، کامله، عقیله طالبیین، گفت: یکی از شاخصه‌‌های این بانو، زیبا دیدن سختی‌ها و پلشتی‌ها و احساس خوشبختی است؛ او مصداق «هر آنچه از دوست رسد؛ نیکوست» است.

وی گفت: امروز پرستاران باید افتخار کنند که نام و کارشان به نام اسوه‌ همه‌ دوران یعنی حضرت زینب گره خورده است. شخصیتی که نام و یادش یادآور مقاومت و عزت عاشورایی و از خودگذشتگی در صحرای نینوا است.

انتهای پیام

captcha