قرائت و حفظ مقدمه فهم قرآن است
کد خبر: 3779883
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
نماینده جامعه‌المصطفی(ص) در هندوستان:

قرائت و حفظ مقدمه فهم قرآن است

گروه بین‌الملل ــ نماینده جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه در هندوستان ضمن حضور در جشنواره «قرآن و حدیث المصطفی»، اظهار کرد: قرائت و حفظ این کتاب آسمانی مقدمه و آغاز فهم کلام الهی است.

به گزارش ایکنا از هند؛ حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، نماینده جامعه المصطفی(ص) العالمیه در هندوستان، هدف از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره «قرآن و حدیث المصطفی» را آشنایی با مفاهیم قرآن کریم بیان کرد.

وی ضمن تبیین موضوع هدایت در قرآن کریم، افزود: حفظ، ترتیل و قرائت قرآن مقدمه فهم بیشتر آیات این کتاب آسمانی و عمل کردن به آن است. قرآن کریم بهترین راه برای رسیدن به خداست. این کتاب آسمانی برای هدایت بشر فرستاده شده است.

صالح گفت: هدایت ویژگی‌های مختلفی دارد که در قرآن به آنها اشاره شده؛ همانند شخصی که راه را نمی‌داند و از شخصی دیگر که به راه آشناست سؤال کنید، قرآن نیز به همین شکل افراد را به اهداف عالی بشر هدایت می‌کند.

مرحله مقدماتی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) از ابتدای مهرماه سال جاری در میان طلاب و قرآن‌آموزان سراسر هندوستان در بیش از ۵۳ حوزه علمیه و بیش از ۱۳ دارالقرآن و مؤسسه قرآنی و در ۳ رشته ترتیل، قرائت و حفظ قرآن کریم میان برادران و رشته‌های ترتیل و حفظ برای خواهران برگزار شد.

مرحله نهایی این جشنواره نیز با شرکت بیش از ۷۰ نفر از افراد برگزیده در مرحله مقدماتی، امروز ۲۰ دی (۱۰ ژانویه) در شهر دهلی‌نو برگزار خواهد شد. همچنین، محمدطه شاعری و حیدر مهدی مهدوی از داوران این جشنواره هستند.

انتهای پیام

captcha