مشکلات هست اما ‌سیاه‌نمایی نکنیم/ اصلاح نقشه راه
کد خبر: 3779897
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

مشکلات هست اما ‌سیاه‌نمایی نکنیم/ اصلاح نقشه راه

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به برگزاری کنسرت در مکان‌های مختلف گفت: مشکلات هست اما نباید سیاه‌نمایی کنیم، بهتر است در برگزاری کنسرت‌ها دقت شود زیرا ما با خود کنسرت اگر در چارچوب باشد مشکلی نداریم بلکه از آنچه در این مکان‌‌ها می‌گذرد ناراحتیم و باید مراقب باشیم تا خلاف شرعی صورت نگیرد.

مشکلات هست اما ‌سیاه‌نمایی نکنیم/ اصلاح نقشه راه

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی ناحیه شهری مهرگان که شب گذشته، 18 دی‌ماه در سالن جلسات شهرداری محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه به‌جای اراره گزارش عملکرد ‌باید ببینیم چه باید کرد تا آسیب‌ها کمتر شود.
وی با بیان اینکه ‌باید امور عقب‌مانده را جبران کنیم زیرا مردم از ما انتظار خدمت صادقانه و همه‌جانبه دارند، افزود: این مشکلاتی که در جلسه بیان شد نشان می‌دهد باید کارها تقسیم‌بندی ‌و یک کمیته و شورای بررسی مشکلات محمدیه و مهرگان تشکیل شود تا بتوانیم به‌سرعت وظیفه دستگاه‌ها را مشخص کرده و انتظارات از آن‌ها را مطرح کنیم.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: بیش از ۴۰ مورد مشکلات ناحیه شهری مهرگان مطرح‌ شده و ما وظیفه‌ داریم ضمن شناسایی آسیب‌ها برای حل آن‌ها راهکار ارائه دهیم.
وی درخصوص اهمیت ساخت مساجد در این نواحی اظهار کرد: ساخت ۸ باب مسجد در مهرگان پیش‌بینی‌ شده که با توجه به وسعت منطقه بسیار کم است و حداقل ۲۵ مسجد نیاز داریم تا به‌عنوان کانون فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد.
‌قدرتی اضافه کرد: نقشه راه در این منطقه باید اصلاح شود و با پیش‌بینی یک مجتمع ورزشی، ‌تبلیغی و فرهنگی به نیازهای مردم توجه شود.
وی گفت: آنچه دادگستری باید انجام دهد به ما اعلام کنید تا وارد کار شویم زیرا امروز با بروز مشکلات اجتماعی همه باید احساس تکلیف کرده و وارد میدان شویم.
رئیس‌کل دادگستری استان تصریح کرد: باید شورای شهر پیگیر مصوبات جلسه امروز باشد و با جدیت و جلب مشارکت دستگاه‌ها و مردم برای حل مسائل اقدام کند تا فرصت را از دست ندهیم.
وی گفت: تشکیل صندوق حمایت مالی از افراد نیازمند با مشارکت خیران، کمیته مشاوره برای راهنمایی افراد در معرض آسیب، تقویت مسائل امنیتی، نصب دوربین‌های پایش و رصد در دستور کار قرار گیرد.
این مقام قضایی ابراز کرد: مهرگان ۲۵ مسجد لازم دارد تا پایگاه فرهنگی برای آموزش باشد، زیرا قبول داریم که نسل جوان به نشاط سالم نیاز دارد و با توسعه مجموعه‌های ورزشی، ساخت استخر برای بانوان و آقایان، احداث سینما و پارک ‌آسیب‌ها کمتر می‌شود.
وی ادامه داد: برخورد با مواد مخدر و مفاسد اخلاقی باید با جدیت پیگیری شود و در کنار آن تکمیل خدمات زیربنایی از جمله تفکیک کنتورهای گاز ضروری است تا مشکلات کاهش یابد.
رئیس‌کل دادگستری قزوین بیان کرد: اگر شرکت گاز برای تفکیک کنتورهای مسکونی به‌سرعت اقدام نکند دادستانی وارد موضوع می‌شود زیرا قرار نیست هزینه کوتاهی دستگاه‌ها را مردم پرداخت کنند.
وی با اشاره به برگزاری کنسرت هم ابراز کرد: مشکلات هست اما نباید سیاه‌نمایی کنیم، بهتر است در برگزاری کنسرت‌ها دقت شود زیرا ما با خود کنسرت اگر در چارچوب باشد مشکلی نداریم بلکه از آنچه در این مکان‌ها می‌گذرد ناراحتیم و باید مراقب باشیم تا خلاف شرعی صورت نگیرد.
‌قدرتی گفت: جوانان ما درک و فهم بالایی دارند و اهل دین و مذهب هستند به‌طوری‌که در اعتکاف چند برابر کنسرت‌ها شرکت می‌کنند اما شاید با آن‌ها صحبت نکرده‌ایم و با نیازهایشان بیگانه‌ایم لذا باید مراقب باشیم گناهی صورت نگیرد و با جوانان و نوجوانان رفیق شویم تا حرفشان را در ک کنیم.
وی با اشاره به  اینکه برای راه‌اندازی مرکز مشاوره و کنترل ورودی و خروجی شهر و ایجاد مرکز ترک اعتیاد هم آمادگی داریم، اظهار کرد: بیان هنرمندانه مشکلات توسط رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد امید و اعتماد به‌نفس به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که مشکلات را بزرگ‌نمایی کرده و مردم را به آینده ناامید کنیم.
انتهای پیام

captcha