بنیاد اولیه تربیت قرآنی بر اصول توحید، نبوت و معاد است
کد خبر: 3780139
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

بنیاد اولیه تربیت قرآنی بر اصول توحید، نبوت و معاد است

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک مدرس و محقق قرآنی با تاکید بر اینکه بنیاد اولیه تربیت قرآنی بر اصول توحید، نبوت و معاد است، گفت: رسیدن به شناخت و معرفت قرآنی باید بر اساس دانش و بینش و باور همراه با عقلانیت باشد.

بنیاد اولیه تربیت قرآنی بر اصول توحید، نبوت و معاد است
 
به گزارش ایکنا از مازندران عبدالعظیم کریمی  ظهر دیروز 19 دی‌ماه در سلسله نشست‌های قرآن و عترت با عنوان نسیم هدایت که در کانون شهید باهنر اداره آموزش و پرورش چالوس برگزار شد،  با تاکید بر اینکه بنیاد اولیه تربیت قرآنی بر اصول توحید، نبوت و معاد است، گفت: رسیدن به شناخت و معرفت قرآنی باید بر اساس دانش و بینش و باور همراه با عقلانیت باشد.
وی با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی بر پایه و اصول احترام به انسان و کرامت انسانی بنا شده است، افزود: از بهترین راه‌های تربیت صحیح،  گفتگوی صمیمانه با فرزند است.
 
این مدرس و محقق قرآنی با بیان اینکه معلمان باید الگوی رفتاری دانش آموزان باشند، تصریح کرد: با مسئله‌یابی درست می‌توان برای تربیت قرآنی فرزندانمان گام‌های اثر بخش برداشته و به نظام تعلیم وتربیت یاری رسانیم.
 
وی با تاکید بر اینکه فرهنگیان نقش بسیار مهمی در آسیب شناسی و تحول دینی و قرآنی فرزندانمان دارند، افزود: به فرمایش حضرت امام، اگر بینش استاد الهی باشد، متن مادی را الهی درس می‌دهد و اگر چنانچه نگاه استاد مادی باشد، هر چند متن الهی نیز به او داده شود، برداشت مادی‌گرایانه از آن خواهد داشت.
 
کریمی با بیان اینکه در حال حاضر دشوارترین شرایط تربیت دینی در جامعه ما وجود دارد اظهار کرد: در تحول و اثر بخشی نظام تعلیم و تربیت محور معلم است و این معلمان باید همچون بزرگان دین که خود عمل کننده به خوبی‌ها بودند یک عالم و عامل دینی باشند.
 
انتهای پیام
captcha