صبوری و عفت؛ والاترین درس مکتب حضرت زینب(س)
کد خبر: 3780172
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

صبوری و عفت؛ والاترین درس مکتب حضرت زینب(س)

گروه اجتماعی- مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی والای صبر و استقامت است، گفت: صبوری و عفت والاترین درس مکتب حضرت زینب(س) است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه امروز، 20 دی در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در درمانگاه امام رضا(ع) کرمانشاه، با بیان نقش آن بانوی بزرگ در زنده نگاه داشتن قیام کربلا، گفت: حضرت زینب(س) نبود امروز کربلا نیز نبود، آن حضرت الگویی برای تمامی مردان و بانوان عالم هستند.
وی افزود: حضرت زینب(س) نقش والایی در نهضت و انقلاب حسینی داشتند و در شرایط سخت عاشورا وظایف سنگینی بر دوش ایشان بود و این بانوی عظیم‌الشأن در مقام و منزلت چنان است که ایشان را عقیله بنی‌هاشم نام نهادند.
حجت‌الاسلام جلیلیان یکی از درس‌های عاشورا را درس عفت و پاکدامنی دانست و گفت: تأسی به الگوی حجاب حضرت زینب(س) از جانب بانوان و دختران امروز یک ضرورت غیرقابل انکار است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی‌اکرم(ص) اظهار کرد: امروز بانوی مسلمان باید بداند که در حفظ ارزش‌ها به جای مانده از ائمه اطهار(ع) باید کوشش کند و الگوگیری از عفت، حیا و حجاب این بانوی بزرگ تنها راه‌کار حفظ کیان خانواده و تربیت نسلی پاکدامن است.
وی افزود: تمام زوایای زندگی آن حضرت برای افراد درس است، حضرت زینب(س) در مقطعی از زندگی خود در کربلا حضور داشت و ویژگی‌های متفاوتی از خو نشان داد، بی‌‌توجهی به امور دنیوی مهم‌ترین اصلی است که عقیله بنی‌هاشم بدان همواره توجه داشت.
حجت‌الاسلام جلیلیان به شرایط سخت امروز کشور نیز اشاره و عنوان کرد: درس مکتب حضرت زینب(س) در عین اقتدار درس صبوری و بردباری است.
وی گفت: بالاترین درسی که مسلمانان از این بانو می‌توانند بگیرند درس صبر، ایمان و ولایت‌پذیری است.
انتهای پیام

captcha