درسی که شهدای هویزه به ما دادند/ تکیه بر ایمان نه تجهیزات
کد خبر: 3780249
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

درسی که شهدای هویزه به ما دادند/ تکیه بر ایمان نه تجهیزات

گروه شهرستان‌ها - بنیان‌گذار یگان زرهی سپاه پاسداران گفت: ما اگر چه عزیزان زیادی در آغاز جنگ از دست دادیم و در ابتدا در برخی از عملیات‌ها شکست خوردیم ولی شهدا راه را به ما نشان دادند و به ما فهماندند که به جای تکیه بر تجهیزات به ایمان رزمندگان تکیه کنیم.

درسی که شهدای هویزه به ما دادند/ تکیه بر ایمان نه تجهیزاتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سی‌وهشتمین سالگرد شهدای هویزه و 43 جهادگر شهید سبزوار در شامگاه 20 دی ماه در حالی با حضور جمع کثیری از مردم شهرستان سبزوار در سالنی که به‌ نام این عزیزان در محل جهاد کشاورزی سبزوار نامگذاری شده برگزار شد که بعد از گذشت قریب به چهل سال از شهادت آنان، سردار فتح‌الله جعفری از نحوه شهادت آنان رمز گشایی کرد.

چرا در هویزه شکست خوردیم
مسئول موسسه شهید حسن باقری در این مراسم با طرح این سوال که چرا در هویزه شکست خوردیم، اظهار کرد: در منطقه‌ای که عملیات انجام شد وسعت منطقه 7500 کیلومتر مربع در منطقه‌ای بیابانی، صاف بود که در ابتدای به گفته عراقی‌ها 323 تانک ایرانی را زدند و تقریبا لشکر قزوین منهدم شد.
وی با اشاره به اینکه در آن دو عملیات 64 نفر از ایرانی‌ها به اسارت عراقی‌ها درآمدند و نیروهای ارزشمندی مظلومانه به شهادت رسیدند، افزود: عراق در روز شانزدهم عملیات، توانست منطقه‌ای را که آزاد کرده بودیم پس بگیرد و یاس و نا امیدی شدیدی بین نیروهای ما حاکم شد تا جایی که یکی از نظامیان رده بالای ارتش بیان کرد «ما دیگر عملیات تهاجمی نداریم به خاطر اینکه ارتش عراق قدرتمند است.»
سردار جعفری اضافه کرد: بعد از شکست هویزه بنی صدر به امام خمینی(ره) نامه نوشت «این طولانی ترین جنگ بعد از جنگ جهانی دوم است و ما بیشتر از یک ماه مهمات نداریم و باید با عراق مذاکره کنیم.»
وی با تاکید بر اینکه رهبر کبیر انقلاب(ره) بعد از دو روز از نامه بنی صدر در سخنرانی جواب بنی صدر را داد، افزود: امام در آن سخنرانی عنوان کردند «یاس از جنود ابلیس است. ما تکیه بر اراده خودمان بکنیم. ما می توانیم.»

جنگ فرصتی طلایی برای رشد استعدادها فراهم کرد
دارنده نشان « فتح 2 » با تاکید بر اینکه اگر چه شهدایی مانند فاضل، فتاحی و علم‌الهدی از دست دادیم اما درس‌های بزرگی از هویزه گرفتیم که راه را به ما نشان داد و توانستیم روی پای خودمان ایستادیم، گفت: شهید باقری جمله‌ای طلایی دارند که گفته است «این جنگ فرصت‌های طلایی برای رشد استعدادها به ما داده است.»
بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تحلیل عملیات‌های دوران دفاع مقدس افزود: از شکست‌ هویزه ما یاد گرفتیم در شب با دشمن بجنگیم موفقیتمان بیشتر، خاکریز بزنیم، دشمن را غافلگیر کنیم و از آنان اسیر بگیریم و از تجهیزات دشمن استفاده کنیم.

به جای تکیه بر تجهیزات به ایمان رزمندگان اتکا کردیم
سردار جعفری افزود: ما از شکست‌هایمان یاد گرفتیم بدون تکیه بر تجهیزات به ایمان تکیه کنیم و از عاشورا درس عبرت بگیریم و فرهنگ عاشواریی توانست در عمق جان رزمندگان اسلام ریشه کند و جان تازه‌ای ببخشد تا جایی که برخی از فرماندهان عراقی در دوران اسارت علت شکستشان را، حضور بسیجیانی در میدان جنگ بیان کردند که تا پای جان می‌جنگیدند و این حرکت کمر عراق را شکسته بود.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسینی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوشاب با بیان اینکه اگر همه تجهیزات و نیرو وجود داشته باشد ولی آمادگی وجود نداشته باشد شکست حتمی است، بیان کرد: برگزاری مجالس یادواره شهدا برای بالا بردن روحیه عزیزانی است که برای دفاع از اسلام همیشه آماده هستند.
فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس اضافه کرد: شهادت اوج مقام انسانیت است و اگر این نظام تاکنون بر جای مانده به برکت خون شهیدان است که به اینجا رسیده است.


انتهای پیام

captcha