بافت ۲۵۱۱ مترمربع فرش، قالی و گلیم توسط مددجویان اردبیلی
کد خبر: 3780263
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

بافت ۲۵۱۱ مترمربع فرش، قالی و گلیم توسط مددجویان اردبیلی

گروه اجتماعی - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از بافت ۲۵۱۱ مترمربع فرش، قالی و گلیم توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۹ ماهه سال‌جاری خبر داد.

بافت ۲۵۱۱ مترمربع فرش، قالی و گلیم توسط مددجویان اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل، روز گذشته، ۲۰ دی ماه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه مجریان طرح قالیبافی ۲۵۱۱ متر مربع فرش، قالی، گلیم و تابلو فرش در ۹ ماهه سال‌جاری بافته‌اند، گفت: کمیته امداد با در اختیار قرار دادن مواد اولیه و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مجریان طرح‌های قالیبافی در تلاش است تا شرایط مناسب اقتصادی را برای آن‌ها فراهم کند.
وی با اعلام اینکه تولیدات مددجویان در زمینه قالیبافی بیش از دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برآورد شده است، بیان کرد: قالی و فرش‌های تولیدی با کیفیت بالا و بسیار مرغوب به بازار عرضه می‌شوند که با تلاش‌های امدادگران این محصولات بی‌واسطه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد تا بیشترین سود نصیب بافندگان تحت حمایت شود.
سیفی با بیان اینکه قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل محسوب می‌شود، افزود: توسعه مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان تحت حمایت موجب می‌شود تا آن‌ها در کنار اعضای خانوار خود به کار مشغول باشند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌دهند، گفت: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در اولویتبرنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد تا در کنار خدمات حمایتی این نهاد، آن‌ها بتوانند گام‌های بلندی به سمت خوداتکایی بردارند.
وی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۲۲۰ طرح فرش، قالی، ورنی و جاجیم در سطح این استان در حال اجرا است، بیان کرد: ۱۶۰۰ بافنده، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که در طول اجرای طرح خدماتی مانند سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها ارائه می‌شود.
سیفی با اشاره به اینکه نظارت‌های فنی و تخصصی نیز در ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل نقش اساسی ایفا می‌کند، اعلام کرد: ناظران و کارشناسان فنی با ارائه مشاوره‌های مناسب به مجریان طرح‌های خودکفایی می‌کوشند تا محصولات آن‌ها به شکل مرغوب و با کیفیت وارد بازار شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه به دنبال افزایش ارزش افزوده محصولات و تولیدات مددجویان تحت حمایت در تولید فرش و قالی هستیم، گفت: با همکاری‌های همه جانبه دستگاه‌های همسو رایزنی‌های مناسبی برای بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان در زمینه فرش و قالی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس استعدادسنجی انجام شده از مناطق مختلف استان اردبیل، افراد واجد شرایط شناسایی شده‌اند که با ارائه آموزش‌های لازم می‌توانیم آن‌ها را به سمت خودکفایی سوق دهیم، بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت بالایی برای بافت فرش و قالی دارد که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به اهداف مورد نظر دست یافت.
انتهای پیام

captcha