جشنواره عمار مبلغ آرمان‌های انقلاب است
کد خبر: 3780270
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
نادر طالب‌زاده:

جشنواره عمار مبلغ آرمان‌های انقلاب است

گروه هنر ــ دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این فستیوال با حمایتی که از هنرمندان متعهد در سراسر ایران انجام می‌دهد پشتیبانی برای انقلاب در جبهه فرهنگی است.

جشنواره عمار مبلغ آرمان‌های انقلاب است
به گزارش ایکنا، نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران،۲۱ دی‌ماه، با اشاره به این‌که برای وی افتخار است که در جمع نماز‌گزاران سخنرانی می‌کند، گفت: جشنواره عمار پدیده‌ای است که بعد از 30 سال در انقلاب به وجود آمد؛ این پدیده از جوانانی که محور کار خود را انقلاب اسلامی می‌دانند دعوت می‌کند تا با تولید فیلم و انیمیشن مبلغ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند. در این میان باید از وحید جلیلی به عنوان هسته اصلی این حرکت تشکر ویژه کرد.
وی افزود: جشنواره مردمی فیلم عمار همچنین نقدی جسورانه نسبت به موضوعاتی که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود دارد. به همین دلیل فیلم‌هایی که در آن‌ها نقد اجتماعی با تکیه بر ارزش‌های انقلاب مورد توجه است، برگزیدگان این رویداد هستند. برای مثال فیلم (دریابست) که شب گذشته در اختتامیه جشنواره عمار جایزه دریافت کرد به مشکلات مردم جنوب اشاره دارد. در این فیلم نشان داده می‌شود ماهیگیران جنوبی بابت صید بی‌رویه ماهی توسط چینی‌ها با دشواری بسیار زندگی خود را می‌گذرانند.
جشنواره عمار به فیلم‌های انقلابی فرصت دیده شدن می‌دهد
طالب‌زاده ادامه داد: فیلم‌هایی که به دلیل نقدهایشان فرصت دیده شدن در جشنواره‌های دیگر را پیدا نمی‌کنند، در عمار این امکان برایشان فراهم است تا کارشان را در معرض دید قرار دهند. در ضمن نیروی‌های حزب‌اللهی شاغل در عمار با کار‌هایی که انجام می‌دهند، نیرو‌های دغدغه‌مند را در سراسر ایران شناسایی می‌کنند تا امکانات را برای فعالیت آن‌ها مهیا کنند.
این فیلمساز درباره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی به هیچ وجه دوست نداشتند چهلمین سال انقلاب را ببینند، چون می‌دانند نفوذ انقلاب ایران امروز به تمام منطقه کشیده شده است. آن‌ها می‌گویند ما در یمن حضور داریم، درصورتی‌که حضور ایران فیزیکی نیست، بلکه این حضور معنوی است و این مسئله به هیچ وجه برای آمریکا و صهیونیست‌ها خوشایند نیست.
طالب‌زاده اضافه کرد: بنیادی در واشنگتن وجود دارد که اسم خود را به دروغ بنیاد دفاع از دموکراسی گذاشته است. این مرکز که بیشتر اعضایش صهیونیست‌ها هستند سعی می‌کنند به هر طریق ممکن به ایران ضربه بزنند. در این میان مردم آمریکا هم کاملاً از این قبیل اقدامات بی‌خبر هستند.
این سینماگر با بیان این‌که آمریکا در معرض فروپاشی است، گفت: این‌که آمریکا در آستانه فروپاشی است نکته‌ای نیست که تنها ما به روی آن تأکید داشته باشیم، زیرا روشنفکران آمریکایی هم خود به روی این امر تأکید دارند. برای مثال مایکل مور، فیلمساز مطرح آمریکایی، اخیراً در یک اظهار نظر گفته، احتمالاً دونالد ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود، هر چند وی در یک مصاحبه تلویزیونی به واسطه فشار‌هایی که به وی وارد آمد کلمه شاید را به اول سخنانش اضافه کرد. در کنار مایکل مور، روشنفکران دیگری در آمریکا وجود دارند که به این امر معتقدند. این افراد نیز همیشه در بخش افق نو که پیشتر در جشنواره فجر برگزار می‌شد و حالا در جشنواره مقاومت برپا می‌شود به ایران دعوت می‌شوند.
رئیس جمهور آمریکا تعادل منطقی در تصمیماتش ندارد
وی اضافه کرد: چرا مایکل مور می‌گوید ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا است؟ دلیل این حرف را در رفتار فعلی رئیس جمهور آمریکا می‌توان به خوبی مشاهده کرد که هیچ منطق و دلیل عقلی به همراه ندارد، ترامپ اخیراً برای کشیدن یک دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، ۲۰ روزی است دولت را تعطیل کرده است و گفته اگر لازم باشد تا مدت‌ها این تعطیلی را ادامه خواهد داد.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه با توخالی خواندن دشمن اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تو خالی هستند زیرا آن‌ها از معنویت بویی نبرده‌اند و برای همین نباید نسخه‌هایی که آن‌ها برایمان می‌نویسند را امضا کنیم. در این مسیر نباید از هیچ چیزی به خود ترس راه دهیم.
دبیر جشنواره عمار در پایان اعلام کرد: آمریکا به قدرت ایران واقف است و می‌داند در برابر انقلاب راهی پیش نخواهد برد، همان‌گونه که این واقعیت را در جنوب لبنان و یمن به‌خوبی مشاهده کرده است.
طالب‌زاده بابیان اینکه بسیاری از سیاستمداران این روز‌های آمریکا حرف‌های احمقانه می‌زنند، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً سفری به مصر داشته و در دانشگاه آمریکایی‌های قاهره بیان کرده که کار‌های رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشتباه بود و آن‌ها به روش نادرست پیش از خود ادامه نخواهند داد. جالب است بدانید چند سال پیش اوباما، رئیس‌جمهور پیش آمریکا در سخنرانی که در همین دانشگاه داشته بیان کرد که اگر امروز غرب به دستآورد علمی دست‌یافته دلیلش را باید در تأثیراتی جستجو کرد که دانشمندان آن‌ها از مطالعه کتب و تفکر اسلامی به دست آوردند.
وی تأکید کرد: اگر ترجمه کتب اسلامی در غرب صورت نمی‌گرفت مطمئن باشید که رنسانسی در غرب رخ نمی‌داد. در همین رابطه باید در نظر داشت که بسیاری از دانشمندان اسلامی دست پرورده ائمه بوده‌اند.
طالب‌زاده با بیان اینکه روسای فعلی آمریکا احمق هستند، گفت: رئیس‌جمهور فعلی آمریکا این کشور را به دو دسته تقسیم کرده است. دسته اول حامیان او هستند که اسلحه در اختیار دارند و دسته دوم مخالفان وی. با این توضیح وقوع یک جنگ داخلی در آمریکا دور از انتظار نیست، همان‌گونه که مهروموم‌ها پیش این اتفاق در آمریکا رخ داد و بابت جنگ‌های داخلی نزدیک به ۵ ـ۶ میلیون نفر در آن کشور کشته شدند.

انتهای پیام
captcha