درب‌های نماز جمعه به روی همه تفکرات باز است
کد خبر: 3780292
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

درب‌های نماز جمعه به روی همه تفکرات باز است

گروه سياست و اقتصاد - امام‌جمعه قزوین گفت: درب‌های نماز جمعه در همه شهرها به روی همه تفکرات باز است؛ البته ائمه جمعه در همه فضاها باید مراقب باشند نقش پدرانه داشته باشند و قومی و جناحی و خطی عمل نکنند.

درب‌های نماز جمعه در همه شهرها به روی همه تفکرات باز است

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: اگر کربلا نبود و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) پیش نمی‌آمد اجازه نمی‌دادند اثری از اسلام باقی بماند. بايد باور کنیم اگر حضرت زینب (س) مُبلغ کربلا نمی‌شدند و در کنار امام و پیشوایشان رسالت بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را بر عهده نمی‌گرفتند، امروز نامی از اسلام باقی نمی‌ماند.
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: نقش پرستارانه حضرت زینب (س) در حمایت از بازماندگان امام حسین (ع) و خدمتی که به آن‌ها داشته بسیار عظیم و والا بوده است. حضرت کسی بوده که در تمام این شرایط سخت نماز شبشان قطع نشده است و امام زین‌العابدین (ع) می‌فرمایند بعد از عاشورا نماز شبشان را نشسته خواندند و برای زنان و مردان ما الگو هستند.
وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب (س) الگوی زنان جامعه ما هستند، گفت: ما چنین شخصیت بزرگی نظیر حضرت زینب (س) داریم که عالمه، حکیمه و مفسر قرآن بودند و وقتی حضرت را داریم كه در هیچ جای عالم بالاتر از ایشان پیدا نمی‌کنیم بايد الگوی جامعه ما قرار گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: روز ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار نام گرفته است و ما پرستارانی داریم که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها زحمت‌های واقعاً طاقت‌فرسا متحمل می‌شوند؛ روز پرستار را به همه آن‌ها تبریک عرض می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: اگر کسی نماز جمعه را متهم به جناح‌گرایی کند، خلاف تقواست و این عمل تهمت به نماز جمعه است، البته ائمه جمعه در همه فضاها باید مراقب باشند نقش پدرانه داشته باشند و قومی و جناحی و خطی عمل نکنند.
خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: درب‌های نماز جمعه در همه شهرها به روی همه تفکرات باز است و همه ما باید برای هرچه بهتر برگزار شدن نماز جمعه خادم سفره نماز جمعه باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز فرار امریکا از عراق هم شبیه فرار شاه از ایران است، آمریکایی‌ها امروز به‌طور مخفیانه به عراق سفر می‌کنند و مسلمانان با استقامت در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اگر سران آمریکایی از مستی دنیاپرستی، کوری و بی‌دینی دست بردارند خواهند دید که امروز منطقه برای آن‌ها نیست و توسط جریان انقلابی مدیریت می‌شود، امروز منطقه تحت مدیریت واحد رهبر معظم انقلاب (مدظله) در حال پیشرفت است و سران این کشور باید خود را مهیای خروج و فرار از دیگر کشورها کنند.

اروپا مانند آمریکا غیرقابل‌اعتماد است
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اگر مسئولان ما طی سالیان گذشته به صحبت‌های مطرح‌شده در نماز جمعه‌ها عمل می‌کردند در شرایط پیش‌رو دل‌خوش به برجام نمی‌شدند و وقت مردم و کشور را تلف نمی‌کردند، اوضاع بهتری داشتيم اما در مرحله بعدی مسئولان کشور به سراغ اروپایی‌ها رفتند و امید به کشورهایی بستند که مثل امریکا قابل‌اعتماد نیستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز ما باید به‌خوبی فهمیده باشیم که از برجام برای بیکاری، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و برای برطرف کردن مشکلات تولیدی آبی گرم نمی‌شود بنابراین باید جدی‌تر از گذشته روی دانش آموزان و جوانان سرمایه‌گذاری و امکانات ملی را در مسیر توسعه کشور بسیج کنیم.
خطیب جمعه قزوین در پایان تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز با چه ملتی مواجه هستند، امروز امریکا دیگر آن کشور قدرتمند گذشته نیست ایران اسلامی نیز کشور دوره پهلوی نیست و بااقتدار در مقابل دشمنان خود ایستاده و این پیام روشنی برای ملت‌های جهان است.

انتهای پیام

captcha