مسئولان در رفتار خود تجدیدنظر کنند/ پرهیز از وعده‌های خلاف واقع
کد خبر: 3780302
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

مسئولان در رفتار خود تجدیدنظر کنند/ پرهیز از وعده‌های خلاف واقع

گروه سیاست و اقتصاد - خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مردم ما با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب تا آخر ایستاده‌اند، اما مسئولان نیز باید مراقب باشند رفتار آن‌ها موجب رنجش مردم نشود، تصریح کرد: مسئولان باید قدری در رفتار خود تجدیدنظر کنند چراکه امروز برخورد برخی از آنان موجب رنجش مردم می‌شود.

هدایت‌گری، استحکام اخلاق و بصیرت‌افزایی؛ ویژگی‌های نمازجمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیزکاری به فرا رسیدن سالروز شهدای هسته‌ای کشور اشاره و گفت: استکبار جهانی در برابر توان دانشمندان هسته‌ای ایران زانوی تسلیم زد و چاره‌ای جز ترور آنان نداشت.

وی به پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی اشاره و افزود: به شهادت رساندن چهار دانشمند هسته‌ای ایران به این معنا است که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌توانستند اقتدار ما را ببینند.

آیت‌الله میرعمادی به توطئه‌های چهل ساله دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تمام محاسبات آمریکا و اسراییل علیه ایران غلط بوده است چراکه آمریکا به شاه قول داد ایران به جزیره ثبات او تبدیل خواهد شد، اما این وعده هرگز محقق نشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا وعده دسترسی صدام به تهران را پس از سه روز حمله به ایران داده بود، اما این جنگ نابرابر هشت سال طول کشید، ادامه داد: دلیل اشتباهات مکرر آمریکا در قبال ایران تفکر مادی، هوای نفس و توطئه‌های شیطانی این کشور است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که مردم ما با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب تا آخر ایستاده‌اند، اما مسئولان نیز باید مراقب باشند رفتار آن‌ها موجب رنجش مردم نشود، تصریح کرد: مسئولان باید قدری در رفتار خود تجدیدنظر کنند چراکه امروز برخورد برخی از آنان موجب رنجش مردم می‌شود.

تکیه بر ظرفیت داخلی موجب شکوفایی اقتصاد می‌شود
این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که با رفتار صادقانه از دادن وعده‌های خلاف واقع به مردم پرهیز کنند، یادآور شد: تجربه چهل ساله انقلاب ثابت کرده می‌توان با وحدت و انسجام بر مشکلات غلبه کرد و این سال‌ها نیز با طرح مساله اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی موجب شکوفایی اقتصاد شده است.

وی نظام اسلامی ایران را دارای آرمان‌های والا، رهبری آگاه و با بصیرت، ملت هوشیار و حاضر در صحنه، جوانان پای کار و دانشمندان هسته‌ای دانست و افزود: چهل سال از اقتدار ایران اسلامی می‌گذرد و شاهد پیشرفت‌های روزافزون کشور هستیم.

آیت‌الله میرعمادی به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران اشاره و با ذکر این مطلب که مقام معظم رهبری در این سال‌ها خطبه‌هایی ایراد کرده اند که الگو بوده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره مهم‌ترین موضوعات جامعه را در نمازجمعه مطرح کرده اند که این نشان می‌دهد نماز جمعه خار چشم دشمنان است.

نماینده، ولی فقیه در استان به ویژگی‌های نماز جمعه شایسته جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه باید خضوع و خشوع مردم را نسبت به خدا افزایش دهد و با ایجاد معنویت آرامش بخش دل‌ها باشد این در حالی است که ویژگی دیگر، هدایتگری مردم به راه صحیحی است به این معنا که نماز جمعه باید موجب استحکام اخلاق و بصیرت عقاید شود.

زینب کبری (س) عارف به حقیقت توحید بود
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز ولادت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگ، الگوی ماندگار بصیرت، صبر و ایثار یک زن مسلمان است.

این مفسر قرآن کریم به القاب حضرت زینب (س) همچون عقیله بنی ‌هاشم و عابده‌ی آل علی(ع) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار زنی عارف به حقیقت توحید و خداشناس بوده و امروز بانوان جامعه باید از سیره وی الگو بگیرند.


انتهای پیام

captcha