۱۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل می‌شوند
کد خبر: 3780332
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

۱۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل می‌شوند

گروه اجتماعی - استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: ۱۱ هزار فرصت شغلی جدید با اجرای این پروژه ایجاد می‌شود.

۱۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل می‌شوند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روزگذشته، 21 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان پروژه استحصال و انتقال آب در دست اجرا داریم.
وی عنوان کرد: این پروژه‌ها علاوه بر تامین آب شرب، صنعت و فرصت‌های گردشگری، 19 هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌دهد و بیش از 11 هزار فرصت اشتغالزایی پایدار ماحصل آن است.
استاندار کهگیلویه و بوبراحمد افزود: طرح‌های آبی در دست اجرای استان آب آشامیدنی سالم و پایدار افزون بر 400 هزار نفر از جمعیت استان را تامین می‌کند.
احمدی از مهمترین این پروژه‌ها را اجرای سد برق آبی و یا نیروگاهی چم شیر با ظرفیت سه میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب با 80 درصد پیشرفت فیزیکی که در شورای اقتصاد کشور تامین منابع آن صورت گرفته اشاره کرد و از بهره برداری آن در آینده نزدیک خبر داد.
وی تصریح کرد: آوردگاه آبی استان وارد مرحله‌ای تحول ساز شده است و احداث سدها، نیروگاه‌ها و ساختگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک آبی در استان، تخصیص بالا و مناسب استان از این منابع و حرکت به سمت نوسازی و طرح‌های نوین آبیاری در بهره‌برداری از منابع آبی، آینده روشنی برای استان را نوید می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بوبراحمد بیان کرد: فقر منابع در این استان نداریم و بیش از 10 میلیارد مترمکعب منابع آبی در استان وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری به سمت استان‌های دیگر سرازیر بود و یا به هدر می رفت.
وی ابراز کرد: به دلیل نبود مدیریت صحیح این منابع استراتژیک در گذشته بسیاری از مناطق استان حتی شهر 200 هزار نفری یاسوج با تنش آبی مواجه بود.
احمدی با اشاره به سد مخزنی تنگ سرخ، اضافه کرد: این پروژه در دست اجرا با ظرفیت 200 میلیون متر مکعب آب شرب با کیفیت بالا، آب بخش صنعت و کشاورزی شهر و روستاهای اطراف یاسوج را تامین می‌‌کند.
وی عنوان کرد: این سد به دلیل قرار گرفتن در مناطق صعب‌العبور برای انتقال آب آن باید در مسیر تونل‌هایی حفر شود و علاوه بر تامین آب شرب برای بیش از 300 هزار نفر، آب پنج هزار و 900 هکتار از از اراضی کشاورزی را تامین می‌کند.
استاندار کهگیلویه وبوبراحمد با بیان اینکه، با توجه به خشکسالی‌های طولانی‌مدت و تنش آبی شهر و روستاها و جلوگیری از به‌وجود آمدن بحران آب، تأمین آب شرب و صنعت استان، افزود: نیاز زیست محیطی سالانه و حفظ اکوسیستم رودخانه‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک، سیلاب‌های مخرب و حقابه‌های پایین دست را از قبل این پروژه‌های آبی نیز داریم.
احمدی به پروژه بزرگ آبی و خاکی در دست اجرا در پنج هزار و 600 هکتار از اراضی دهدشت غربی، دشت مور خان احمد به مساحت سه هزار و 1100 00 هکتار و دیگر طرح‌های تنگ انگشتری و آبریز ناصری نیز اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha