ویژه‌برنامه‌های هنری چهل سالگی انقلاب در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3780337
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

ویژه‌برنامه‌های هنری چهل سالگی انقلاب در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده که از دی‌ماه آغاز شده و تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده که از دی‌ماه آغاز شده و تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: اولین رویداد، جشنواره ملی ذکر و ذاکرین است که 19 و 20 دی‌ماه در دو محل تالار اشراق و هلال زاهدان برگزار شد؛ این جشنواره در دهه ۷۰، در تهران و برخی از استان‌های دیگر برگزار می‌شد، اما امسال، پس از سال‌ها تعطیلی، به میزبانی سیستان و بلوچستان برپا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه رویداد هنری دیگر، جشنواره تئاتر فجر است، افزود: پس از چند سال پیگیری، جشنواره تئاتر فجر استانی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار و چهار اثر منتخب ملی نیز در آن اجرا می‌شود؛ در این جشنواره گونه‌های مختلف نمایش‌های برگزیده تئاتر فجر کشور از 21 تا 24 دی‌ماه اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: رویداد سوم، جشنواره فیلم فجر است که در آن، فیلم‌ها از 12 تا 22 بهمن‌ماه در دو سالن سینمایی اشراق و هلال زاهدان به روی پرده می‌رود.
مسگرانی همایش بزرگ و کارگاه سفالگران ایران را چهارمین رویداد فرهنگی و هنری ویژه چهل سالگی انقلاب اعلام کرد و افزود: در این همایش سه روزه، استادان و جمعی از هنرمندان سفال ایران و استان برای معرفی جایگاه درست سیستان و بلوچستان شرکت خواهند کرد؛ همچنین بازدید از روستای کلپورگان از دیگر برنامه‌های این همایش است.

انتهای پیام

captcha