توجه به موضوع وقف در آیات و روایات، بیش از دیگر اعمال حسنه است
کد خبر: 3780376
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

توجه به موضوع وقف در آیات و روایات، بیش از دیگر اعمال حسنه است

حجت‌الاسلام و المسلمین پویا گفت: وقف یکی از بهترین اعمالی است که انسان می تواند با آن نزد خداوند متعال محبوب شود.‌‌

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: همیشه در آیات و روایات متعدد به موضوع وقف اشاره شده است. خداوند به انسان سفارش می‌کند از چیز‌هایی که دوستشان دارید وقف کنید. این کار سبب افزایش روزی و برکت در زندگی انسان می‌شود. وقف کردن حتی برای قیامت انسان فواید بسیاری دارد.

توجه به موضوع وقف در آیات و روایات، بیش از دیگر اعمال حسنه است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد پویا کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی درخصوص این عمل صالح در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: وقف یکی از بهترین اعمال است. این مقدار تاکیدی که در آیات و روایات نسبت به مسئله‌ی وقف شده است، کمتر در موضوعات دیگر به چشم می‌آید. وقف موارد استفاده‌ی متعددی دارند. این روز‌ها وقف بیشتر برای اقامه عزا دیده می‌شود؛ البته که این وقف‌ها هم خوب است، اما ما به وقف‌هایی در زمینه‌های قرآنی هم نیاز داریم. تهیه مصحف شریف و اهدای آن از ضروریات وقف این روز‌های جامعه‌ی ماست.

حجت الاسلام و المسلمین پویا در ادامه مصادیق وقف را دکر و بیان کرد: به وقف‌هایی نیاز داریم که برای جلسات قرآنی در حسینیه‌ها و مساجد انجام شود. به وقف‌هایی نیاز داریم که به تعلیم و تعلم قرآن کمک کند. برای مدرسه‌های قرآنی نیز نیاز به وقف داریم؛ چراکه در مدارس به حفظ، قرائت، تجوید، مفاهیم و تفسیر قرآن نیاز فراوان وجود دارد. در مهد کودک‌های قرآنی نیاز به وقف دیده می‌شود. کودکان نیاز دارند که برای آینده‌یشان با قرآن کریم انس بگیرند. پیش از این‌ها برای ساخت مدارس قرآنی و تربیت مربی و مدرس قرآن به وقف نیازمندیم. ما باید برای آموزش قرآن و تربیت استاد قرآن سرمایه گزاری کنیم.

توجه به موضوع وقف در آیات و روایات، بیش از دیگر اعمال حسنه است

این کارشناس مذهبی ادامه داد: وقف‌های قرآنی از آن جهت نیاز اساسی ماست که قرآن نباید محجور بماند. نباید کاری کنیم که طبق روایتی پیامبر اکرم (ص) در روز قیامت بفرمایند، قرآن در میان شما مهجور بوده است. باید برای موضوع وقف وقت بگذاریم. باید تفاسیر شیوا تهیه شود و در اختیار جوانان قرار گیرد. برای تهیه‌ی برنامه‌های قرآنی به وقف نیاز داریم. چراکه باید محتوا‌هایی در خصوص قرآن تهیه و در فضای مجازی پخش شود. نیاز داریم که وقف برای استفاده از جدیدترین شیوه‌های حفظ قرآن ایجاد شود که به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ، برسیم.

حجت الاسلام پویا با اشاره به دیگر موقوفات، اظهار کرد: برخی می‌خواهند، وقف عام انجام دهند. وقف برای بیماران سرطانی، کمک به کودکان بی سرپرست، ایتام و بد سرپرستان، قطعا جایگاه والایی نزد خداوند دارد. قطعا برای کسانی که گرفتار مسائلی هستند که به دلیل جرایم نه چندان خطرناک، به زندان افتادند، مانند تصادفات غیر عمد یا چک برگشتی. باید به موضوع وقف به گونه‌ای نگاه کنیم که برای ما نتایج بسیار مفیدی در دنیا و آخرت دارد.

توجه به موضوع وقف در آیات و روایات، بیش از دیگر اعمال حسنه است

انتهای پیام

captcha