پنجاه و دومین شماره از فصلنامه «اخلاق» منتشر شد
کد خبر: 3780385
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

پنجاه و دومین شماره از فصلنامه «اخلاق» منتشر شد

گروه معارف ـ معاون پژوهش و رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره شماره اخیر فصلنامه اخلاق گفت: شماره ۵۲ این فصلنامه چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پنجاه و دومین شماره از فصلنامه «اخلاق» منتشر شد

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این‌که فصلنامه «اخلاق» دارای رتبه علمی ترویجی است، اظهار کرد: این فصلنامه توسط پژوهشکده الهیّات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان آماده و چاپ می‌شود.
وی هدف از انتشار فصلنامه اخلاق را تولید و توسعه دانش در گستره اخلاق و خانواده و ارائه و نقد مطالعات نظام مند اخلاق پژوهان حوزه و دانشگاه بیان کرد و گفت: همه توان نیروهای فکری و عملی این فصلنامه، توسعه روش‌شناسی اخلاق متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر، احیاء تراث در زمینه اخلاق و طرح اخلاق کاربردی خواهد بود.
وی با بیان این که هفت مقاله در این شماره به چاپ رسیده است، افزود: «شاخصه‌‎های ارزیابی خردورزی همسر در سیمای ملکه سبا»، «بررسی وظایف زوجین قبل و بعد از ازدواج با رویگرد اخلاقی فقهی»، «عدالت‌مداری در تعدّد زوجات از منظر متون اسلامی» و «کتمان ممدوح و مذموم» برخی از عناوین مقاله‌های چاپ شده در این شماره از فصلنامه است. 
رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با دعوت از استادان، محققان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و مؤسسات و مراکز وابسته برای ارسال مقالات پژوهشی در موضوعات اخلاق و دین و موضوعات مرتبط، فصلنامه را در تحقق به اهداف خود یاری رسانند.
وی رویکرد فصلنامه را ناظر به مباحث اخلاق کاربردی با تاکید به مباحث خانواده دانست و اظهار کرد: مقاله ارسالی باید پژوهشی، گویای نوآوری در مسائل اخلاق و حوزه‌های مرتبط به ویژه اخلاق اجتماعی است. 
‌احمدیان در پایان گفت: علاقه‌مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک نشریه می‌توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات www.Morsalat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

captcha