شیراز؛ میزبان بیست و یكمین كنگره ملی شعر دفاع مقدس
کد خبر: 3780390
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

شیراز؛ میزبان بیست و یكمین كنگره ملی شعر دفاع مقدس

گروه فرهنگی ـ مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از میزبانی این استان در بیست و یكمین كنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 22 دی‌ماه گفت: مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس کشور به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.
وی زمان برگزاری این مراسم را اواخر امسال یا ابتدای سال آینده اعلام كرد و افزود: برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با عنوان «حماسه سپیداران» به كنگره ملی راه پیدا خواهند كرد.
انصاری‌نژاد یادآور شد: هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با وقفه چند ساله امسال در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود: با تمدید ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی‌ماه تاکنون بیش از 200 اثر از هنرمندان استان فارس به هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس فارس ارسال شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت آثار ارسالی بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
انصاری‌نژاد هدف از برگزاری جشنواره شعر«حماسه سپیداران» را اشاعه دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در قالب شعر به جامعه و نسل‌های آینده دانست و گفت: تمامی هنرمندان و شاعران می‌توانند آثار خود را تا پایان دی‌ماه به هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس ارسال كنند تا از طریق این هنر ارزشمند فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل شود.
این نویسنده و شاعر، دفاع مقدس را گنجینه ارزشمند و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: در بخش ویژه این جشنواره که با موضوع شهید عارف شاعر «حاج شیرعلی سلطانی شیرازی» است، که تاکنون آثار قابل ملاحظه‌ای ارسال شده است و همچنین با همکاری امور سینمایی و هنری این اداره‌کل نماهنگ سردار بی سر با محوریت شهید «سلطانی» در جشنواره در دست تولید است که مراحل پایانی را می‌گذراند که در اختتامیه جشنواره «حماسه سپیداران» از آن رونمایی خواهد شد.
وی بیان كرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 30 دی‌ماه در قالب لوح فشرده به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تحویل، یا به آدرس پست الکترونیکی hemaseye.sepidaran@gmail.com و شماره فضای مجازی 09164549358 ارسال کنند.
مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس یادآور شد: براساس فراخوان اعلام شده آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های مختلفی حائز مقام شده باشند. همچنین محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد و اشعار منتخب استان نیز در مجموعه شعری چاپ می شود.
وی گفت: توجه به ویژگی‌های بومی استان، پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها با موضوعات ویژه استان فارس در اولویت این جشنواره قرار دارد.
انتهای پیام

captcha