آغاز اجرای ششمین دوره طرح مهر تندرستی از محل موقوفات
کد خبر: 3780406
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

آغاز اجرای ششمین دوره طرح مهر تندرستی از محل موقوفات

گروه جامعه ــ رئیس اداره امور اجتماعی و اجرای نیات سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای ششمین دوره طرح مهر تندرستی از امروز، ۲۲ دی‌ماه، همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار خبر داد.

سید حسن جنتی، رئیس اداره امور اجتماعی و اجرای نیات سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا؛ از اجرای ششمین دوره طرح مهر تندرستی از امروز،  ۲۲ دی‌ماه، همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار خبر داد و گفت:  تعداد موقوفات مرتبط با موضوع دارو و درمان هزار و 311 مورد، مرتبط با موضوع کمک به مراکز درمانی 532 موقوفه و مرتبط با مراکز آسایشگاهی در کشور 624 موقوفه است.

جنتی با بیان اینکه فراوانی نیت واقفان در زمینه سلامت در استان‌های مختلف کشور متفاوت است، گفت: بیشترین فراوانی تعداد موقوفات مرتبط با طرح مهر تندرستی مربوط به استان تهران و کمترین آن استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خراسان‌شمالی است. بدین جهت در تلاش هستیم از موقوفات استان‌های برخوردار که نیات آنان مقید به مکان نیست به عنوان استان معین برای استان‌های کمتر‌برخوردار بهره گیریم.

وی دریافت‌کنندگان خدمات در این طرح را در مرحله نخست مطابق وقفنامه و نیت واقف و پس از آن بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب‌العلاج، بیماران مستمند، ایتام، بی‌سرپرستان، دانش‌آموزان بی‌بضاعت، مددجویان اجتماعی، دانشجویان و طلاب علوم دینی، اصحاب بقاع متبرکه و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند جامعه برشمرد.

وی بهرمندان از طرح مهر تندرستی را در دوره پنجم اجرای طرح 35 هزار و 996 نفر اعلام و اظهار کرد: ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف، هیئت‌های امنا و مراکز فرهنگی بقاع متبرکه، ائمه جمعه و جماعت، مراکز بهداشتی و درمانی، متولیان موقوفات و انجمن‌های خیریه در معرفی مشمولان طرح با ادارات اوقاف همکاری دارند.

انتهای ‌پیام

captcha