نویسندگان کرمان ۹۶ کتاب در ۹ ماهه امسال به چاپ رسانده‌اند
کد خبر: 3780463
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴
علیزاده:

نویسندگان کرمان ۹۶ کتاب در ۹ ماهه امسال به چاپ رسانده‌اند

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۲۰ جلد کتاب را نویسندگان این استان منتشر کردند که فقط ۹ ماهه امسال نویسندگان استان کرمان ۹۶ کتاب را به چاپ رسانده‌اند و انتشار داده که تلاش و پویندگی و پیشرفت در بخش‌های ادبیات را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز شنبه، 22 دی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره کشوری داستان کوتاه آهن در سیرجان نقش فرهنگی قلم و ادبیات را در بخش معادن یک رویداد بزرگ ماندگار در این استان بیان کرد و گفت: عمل به پیوست‌های فرهنگی بر آگاهی جامعه می‌افزاید.
وی افزود: خیلی مهم است که در این جشنواره مخاطبان ما کارگران معادن باشند و داستان کوتاه آهن چکیده زندگی و درد دل و صحبت کارگرانی است که بازوی اقتصاد کشور هستند و این ابتکار عمل ملی و کشوری شد.
علیزاده بخش ادبیات استان کرمان را به‌واسطه وجود نویسندگان بزرگ و کارآمد برتر و خوب در سطح ملی بیان کرد و گفت: در این جشنواره که اولین جشنواره کشوری با این موضوع مهم است 562 اثر از استان‌های مختلف از جمله تهران، خراسان، اصفهان، شیراز، خوزستان و کرمان شرکت کردند و درباره زندگی کارگران معادن و بخش ویژه آن یعنی کارگران سنگ آهن پرداختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره تعدد و افزایش نشر و چاپ کتاب توسط نویسندگان استان کرمان بیان کرد: از سال 92 تاکنون 120 جلد کتاب را نویسندگان این استان منتشر کردند که فقط 9 ماهه امسال نویسندگان استان کرمان 96 کتاب را به چاپ رسانده و انتشار داده که تلاش و پویندگی و پیشرفت در بخش‌های ادبیات را نشان می‌دهد.
در این مراسم که داوران ادبی استان و کشور و برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره از سراسر استان کرمان و کشور حضور داشتند برترین‌ها انتخاب شدند و از آنان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha