آمادگی ۱۲ گروه برای راه‌اندازی تئاتر مردمی بچه‌های مساجد زنجان
کد خبر: 3780464
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

آمادگی ۱۲ گروه برای راه‌اندازی تئاتر مردمی بچه‌های مساجد زنجان

گروه فرهنگی - سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان از آمادگی ۱۲ گروه برای راه‌اندازی تئاتر مردمی بچه‌های مساجد خبر داد و گفت: استفاده از ابزار هنر راهکاری برای جذب بیشتر نسل‌های جدید به مساجد است.

آمادگی 12 گروه برای راه‌اندازی تئاتر مردمی بچه‌های مساجد زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تئاتر بچه‌های مسجد از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در راستای بهره‌گیری ابزار هنر برای توسعه و ترویج مباحث دینی است.
وی به حساسیت مقام معظم رهبری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اشاره کرد و گفت: عرصه‌های هنری از جمله هنر نمایشی از ابزارهای مناسب برای ترغیب جوانان برای حضور در مساجد است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر 12 گروه از 12 مسجد برای راه‌اندازی تئاتر مردمی بچه‌های مساجد اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم فعالیت آن‌ها برای تبیین مباحث دینی در بین نسل‌های جدید اثربخش باشد.
یارمحمدی ابراز کرد: در حال حاضر گروه‌های تئاتری در هشت گروه منتخب از مسجد میرزااحمد، مسجد صاحب‌الزمان، مسجد چهارده معصوم(ع) اسلام‌آباد، مسجد ولیعصر(عج) کوی سعیدیه، مسجد ابوذر، مسجد حضرت علی‌اکبر، مسجد نورالزهرا(س) و مسجد غریبیه پایین و مسجد امام حسین(ع) در بخش نمایش در استان مشغول به فعالیت هستند.
وی به برگزاری کارگاه آموزشی گروه‌های تئاتر «بچه‌های مسجد» شامل دوره‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری در مقطع سنی ۱۰ تا ۳۰ سال(نوجوانان و جوانان) اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha