رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان می‌رود
کد خبر: 3780543
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان می‌رود

گروه بین‌الملل ــ رئیس مجمع عمومی سازمان ملل طی روزهای آینده به پاکستان می‌رود که این سفر به منظور تقویت روابط انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از «ایسنا»؛ این اقدام، نخستین سفر رسمی ماریا فرناندا اسپینوزا (رئیس مجمع عمومی سازمان ملل) برای رفتن به پاکستان از زمان تنفیذ در این سمت در سپتامبر 2018 است.

مونیکا گرایلی (سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل) در این باره اعلام کرد که اسپینوزا قرار است برای دیدار با مقام‌های پاکستانی طی روزهای آینده به پاکستان برود. ماریا فرناندا اسپینوزا از هجدهم تا بیست و دوم ژانویه (28دی ـ 2 بهمن) و به دعوت از دولت اسلام‌آباد به پاکستان می‌رود.

اسپینوزا در جریان این سفر به دنبال تقویت روابط با پاکستان و سازمان ملل است. رئیس مجمع عمومی سازمان ملل قرار است با عارف علوی (رئیس‌جمهور پاکستان)، عمران‌خان (نخست‌وزیر) و شاه محمود قریشی (وزیر خارجه این کشور) دیدار کند.

وی همچنین دیدارهایی با نمایندگان پاکستان در سازمان ملل و جامعه مدنی دارد و قرار است به بررسی اولویت‌های مربوط به هفتاد و سومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل بپردازد.

گفتنی است،‌ ماریا فرناندا اسپینوزا، وزیر امور خارجه اکوادور به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل در هفتاد و سومین نشست آن که روز 18 ماه سپتامبر شروع شد، رسید. وی، وظیفه مدیریت نشست‌ها و روند جلسات را برعهده دارد.

انتهای پیام

captcha