هنر مطرح کردن دستاوردهای انقلاب را نداشته‌ایم
کد خبر: 3780551
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

هنر مطرح کردن دستاوردهای انقلاب را نداشته‌ایم

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه آنچه در دوران انقلاب صورت گرفته است قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب در کشور نیست، گفت: متأسفانه ما هنر مطرح کردن و درست تبیین کردن دستاوردهای انقلاب را نداشته‌ایم و گاهی می‌گوییم کاری نشده است در حالی که دستاوردهای انقلاب به روشنی در معرض دید همگان است.

هنر مطرح کردن دستاوردهای انقلاب را نداشته‌ایم/ باور به معاد مانع از تقویت سیاست‌بازها می‌شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد صبح امروز، 22 دی‌ماه در دیدار جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان که دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، فعالیت در عرصه رسانه را توفیقی بزرگ برشمرد و گفت: اگر انسان بتواند حتی یک نفر را با قلم و کار رسانه‌ای در مسیر انسانیت و ارزش‌های انسانی قرار دهد و فکر او را جهت دهد از منظر پروردگار دور نیست و خداوند این را خدمت به انسان‌ها می‌داند و به او عنایت دارد.
وی فعالیت در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه را فارغ از میزان مخاطب مهم دانست و افزود: اگر احیاناً قلم یا نوشتارمان باعث انحراف یا اعوجاج ذهنی فردی و ایجاد شک و تردید و سوءظن بی‌جا نسبت به موردی شود مورد سؤال پروردگار متعال در روز قیامت قرار خواهیم گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تفاوت آشکاری میان رسانه‌های جمهوری اسلامی با رسانه‌های سایر کشورهای جهان وجود دارد، اظهار کرد: معمولاً در حکومت‌های رایج دنیا تعدادی فرد قانون اساسی تدوین می‌کنند و با شکل‌گیری حکومت رسانه‌های آنان نیز اهداف حاکمان آن کشور را دنبال می‌کنند اما در رسانه‌های جمهوری اسلامی هدف فرد یا افراد مطرح نیست.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی فرد جایگاهی ندارد، ادامه داد: خداوند در قرآن به پیامبر اکرم(ص) که اشرف مخلوقات عالم است می‌فرماید که اگر از مسیر الهی کج روی کند مورد عذاب خداوند واقع می‌شود.
نکونام با بیان اینکه در جمهوری اسلامی وحی، دین، قرآن، اهداف دین و آرمان‌های اسلام مطرح است و آرمان‌های امام و رهبری و ولایت فقیه همان آرمان‌های اسلام و فقه است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی فقط در راستای همین آرمان‌ها شکل گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان دین‌شناسی را از ویژگی‌های بارز اصحاب رسانه خواند و تصریح کرد: نباید گرفتار قرائت‌های مختلف دین که نقشه شوم دشمنان است شویم و ما امروز مکلف و موظف به پیروی از دینی هستیم که پیامبران و امامان معصوم(ع) و ولایت فقیه مطرح می‌کنند لذا دین روشن و مشخص است و یک قرائت دارد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ما متولی دین هستیم و انقلاب اسلامی نیز بر اساس دین شکل گرفته است، ابراز کرد: اینکه قلم و ترویج افکار ما در محضر پروردگار متعال است گواه از باور به معاد و قیامت دارد و لزوم نقش‌آفرینی در رسانه‌ها پایبندی به این باور مهم است.
باور به معاد مانع از تقویت سیاست‌بازها می‌شود
‌نکونام تصریح کرد: اگر اصحاب رسانه باور داشته باشند که برای هر کلمه‌ای که می‌نگارند باید در محضر پروردگار متعال پاسخگو باشند قطعاً به جای تقویت جبهه‌ها، سیاست‌بازها، بازیگران سیاسی، افراد تفرقه افکن و آسیب‌زننده به انقلاب و کشور، دین را تقویت می‌کنند لذا باور به معاد در اصلاح امورمان بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در استان واسط بودن بین مردم و مسئولان را از نقش‌های اساسی رسانه‌ها برشمرد و اظهار کرد: رسانه‌ها باید مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان رسانده و فعالیت‌ها و انتظارات به حق مسئولان از مردم را نیز منتشر کنند تا فضای رشد و بالندگی کشور مهیا شود.
امام جمعه شهرکرد بیان دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی را از تکالیف مهم رسانه‌ها دانست و ادامه داد: دشمنان با تمام وجود تلاش می‌کنند نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و این چهل سال پربرکت را سیاه نمایش دهند و پایه‌های نظام را سست کرده و یاس را در کشور حاکم کنند در حالی که همه به خوبی می‌دانیم که دستاوردهای انقلاب بسیار بالنده است.
نکونام با تأکید بر اینکه آنچه در دوران انقلاب صورت گرفته است قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب در کشور نیست، اظهار کرد: متأسفانه ما هنر مطرح کردن و درست تبیین کردن دستاوردهای انقلاب را نداشته‌ایم و گاهی می‌گوییم کاری نشده است در حالی که دستاوردهای انقلاب به روشنی در معرض دید همگان است.
نماینده ولی فقیه در استان تبیین و ترویج دستاوردهای انقلاب را خدمت به اسلام و نهضت عدل جهانی خواند و ادامه داد: اگر دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن انقلاب موفق بشوند اسلام، ظهور، عدل جهانی، نبوت و نظام اسلامی زیر سؤال می‌رود لذا رسانه‌ها باید با هوشیاری سدی مقابل توطئه‌های دشمنان باشند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در کشورهای دشمن با اسلام و انقلاب نیز مشکلات بسیاری وجود دارد اما سلطه حاکمان بر رسانه‌ها و افکار عمومی اجازه انتشار این معایب را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: گاهی رسانه‌های ما آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و مشکلات را فرای آنچه هست جلوه می‌دهند.
نکونام اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی القا می‌کنند که شاه و نظام طاغوت دروازه‌های تمدن را به روی کشور باز کردند و آن دوران ظلمت‌زده را به نور تعبیر می‌کنند که این ظلم بزرگی در حق نظام جمهوری اسلامی است زیرا آنچه در دوران طاغوت بود فقط ظلم و غارت و تاریکی بود.
نماینده ولی فقیه در استان بر تقویت ارزش‌ها در رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند فساد، اختلاط محرم و نامحرم و ابتذال در کشور رونق یابد و مرزهای دینی شکسته شود و رسانه‌ها باید با تلاش همه‌جانبه ارزش‌های دینی را تقویت و ترویج کنند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برخی‌ها القا می‌کنند که دشمنی ما با آمریکا به‌دلیل شعارها و افراد است در حالی که آنان با اصل اسلام و انقلاب مخالف هستند و تسلیم محض می‌خواهند بنابراین ما باید خط رسانه‌ای‌مان مشخص باشد و با قدرت مقابل افکار انحرافی بایستیم.
انتهای پیام

captcha