نتیجه احساس بی‌نیازی قاریان از آموختن بیشتر چیست؟
کد خبر: 3780564
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
ایکنا خوزستان گزارش می‌دهد؛

نتیجه احساس بی‌نیازی قاریان از آموختن بیشتر چیست؟

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ برگزاری کارگاه تخصصی تلاوت قرآن با حضور حامد شاکرنژاد در روز گذشته لغو شد البته این نخستین‌بار نیست که کارگاه، جلسه، نشست یا هر دورهمی دیگری با رویکرد آموزش قرآنی لغو و یا تعطیل و تعلیق می‌شود. این بدان معناست که قاریان خوزستانی خود را از آموختن بیشتر بی‌نیاز می‌دانند اما نتیجه احساس بی‌نیازی قاریان از آموختن بیشتر چیست؟

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمعه 21 دی‌ماه خبری مبنی بر برگزاری یک کارگاه تخصصی تلاوت قرآن با حضور و تدریس حامد شاکرنژاد منتشر شد اما روز بعد یعنی صبح شنبه خبر لغو آن دست به دست گشت.

این نخستین‌بار نیست که کارگاه، جلسه، نشست یا هر دورهمی دیگری با رویکرد آموزش قرآنی لغو و یا تعطیل و تعلیق می‌شود. جلسات زیادی بوده و هستند که در رکود و سکون به سر می‌برند.

پیش از این هم مهدی دغاغله در گفت‌وگو با ایکنا به این نکته اشاره کرده بود که «یکی از همین مسائل که بچه‌های خوزستان با آن درگیر هستند بی‌نیازی از آموزش بیشتر یا خودبرتربینی است؛ دیده می‌شود که جلسه قرآن در مکان‌های بزرگ و خوب، با همه امکانات رفاهی مثل سیستم صوتی، روشنایی کامل، رایگان، خوش مسیر و با وقت مناسب برگزار می‌شود، چرا استقبال نمی‌شود؟»

نتیجه احساس بی‌نیازی قاریان از آموختن بیشتر چیست؟

حجت‌الاسلام علیرضا جلالی، مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) اهواز در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان اظهار کرد: بعد از آنکه قرار شد یک کارگاه تخصصی تلاوت قرآن کریم رایگان با حضور حامد شاکرنژاد برگزار کنیم‏، در همه گروه‌های مجازی قرآنیان استان اعلام کردیم که هرکس می‌خواهد اسمش را برای شرکت در کارگاه ارسال کند. از روز جمعه تا شنبه 10 تا 12 نفر اعلام آمادگی کردند وقتی هم این تعداد ثبت‌نام کردند یعنی حتماً ریزش خواهد داشت و شش نفر در کارگاه حاضر می‌شوند!

وی گفت: مسئولان برگزاری برنامه هم انتظار داشتند که قاریان درجه یک در این کارگاه شرکت کنند. بنایراین ارزیابی کردیم که کارگاه لغو شود چون برای وجهه خودمان هم خوب نیست بالاخره آقای شاکرنژاد در استان‌های دیگر هم می‌رود و بعداً می‌گویند جلسه نخبگان خوزستان ضعیف بود.

جلالی افزود: البته این تجربه را قبلاً هم داشتیم؛ دوره تلاوت معنامحور را با تدریس آقای دغاغله در دارالقرآن برگزار کردیم اما هیچ استقبالی نشد. چند نفری هم که در آن دوره شرکت داشتند گفتند چه مباحث خوبی را حاج مهدی بیان می‌کند، اما در نهایت کل جلسه با تعداد خیلی اندکی برگزار شد.

نتیجه احساس بی‌نیازی قاریان از آموختن بیشتر چیست؟

وی بیان کرد: این را بگویم که همه جلسات قرآنی شهر اهواز اینگونه است. می‌بینیم که در جلسات قرآنی بزرگان همیشه تعدادی افراد تکراری حضور دارند. قاریان درجه یک اصلاً در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند. شاید بعضی شاکرنژاد را فنی ندادند و لحنی بدانند اما نکته در اینجا عدم استقبال نخبگان قرآنی از همه جلسات آموزشی در شهر است. یعنی واقعاً آقای شاکرنژاد هیچ چیزی برای گفتن ندارد؟

جلالی اظهار کرد: الان که جلسه لغو شده خیلی‌ها گفتند بهتر که کنسل شد البته بعضی‌ها هم از این موضوع ابراز تأسف کردند. در حال حاضر خیلی‌ از استادان قرآنی دیگر در اهواز جلسه ندارند و در شهرهای دیگر استان جلسه برگزار می‌کنند چون قاریان ما استادگریز هستند. فرد باید روی نفس خودش کار کند و خودش را بشکند تا به جایی برسد.

احساس بی‌نیازی و خودبرتربینی قاریان خوزستانی از آموختن بیشتر و شرکت در جلسات آموزشی نتیجه‌اش آن می‌شود که نمایندگان خوزستان در 5 دوره اخیر برگزاری مسابقات قرآن کشورمان در رشته قرائت فقط یک رتبه عالی و یک رتبه شایسته تقدیر داشته‌اند و همچنان باید به همان یک رتبه بین‌المللی در بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران ببالیم در حالی‌که در آستانه برگزاری سی و ششمین دوره آن در سال آینده قرار داریم!

سیما محسنی، خبرنگار ایکنا خوزستان 

انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۰:۳۳
0
0
همه کشور همینطوره. همه بی انگیزه شدند. با توجه به اینکه اکثر قاریان مشغول به کار در سایر بخشها هستند آنقدر درگیر کار و زندگی و مسائل اقتصادی هستند که دیگر فرصت پرداختن به قرآن ندارند.
اونوقت آقایان با حقوقهای آنچنانی اون بالا نشسته و برایشان برنامه مشخص می کنند؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۰:۵۲
0
0
سردبیر محترم ایکنا
سلام علیکم
" احساس بی‌نیازی و خودبرتربینی قاریان خوزستانی از آموختن بیشتر و شرکت در جلسات آموزشی نتیجه‌اش آن می‌شود که نمایندگان خوزستان در ۵ دوره اخیر برگزاری مسابقات قرآن کشورمان در رشته قرائت فقط یک رتبه عالی و یک رتبه شایسته تقدیر داشته‌اند ..."

این تحلیل شما کمی جای تامل دارد. بگذارید از یک زوایه دیگر به موضوع نگاه کنیم.

در استان خوزستان مافیای قرآنی وجود دارد که کل فعالتیهای استان در دست اوست؛ مراکز قرانی سازمان تبلیغات، ارشاد، اوقاف ، صداوسیما، شورای عالی قرآن کشور(در استان خوزستان) و حتی سازمان های غیر فرهنگی ...

اگر کسی بدون اجازه این مافیا نفس بکشد در جا هزاران انگ و برچسب به او می زنند و آسمان و ریسمان را بهم می بافند تا او را از در به در کنند.

آنچه عزیزان قرآنی را به مسایل قرآنی بی میل کرده نه " احساس بی‌نیازی و خودبرتربینی قاریان خوزستانی از آموختن بیشتر و شرکت در جلسات آموزشی " است ـ که شما چنین تحلیل کرده اید ـ بلکه سرخوردگی و عدم وجود یک پدر معنوی در استان است. همه در استان خوزستان "هوو" هستند و جای پدر خالی است.
این امر از سالهای متمادی اینگونه بوده و هست و خواهد بود ..
ایکنای محترم لطفا در ارائه تحلیل عجله نفرمایید
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۲۰:۴۰
0
0
سلام علیکم . شاید حرف کسانی که باهاشون مصاحبه شده ، صحیح باشه ، اما متاسفم بابت جمله زشتی که بیان شد ، استاد حامد شاکرنژاد حفظه الله از اساتید برجسته جهان اسلام هستند ، به نظرم مشمل قرا خوزستان فقط بی نیازی از آموزش نیست ، بلکه اگر همه مثل این جناب فکر کنند، یعنی قرائی که میگن ، بسیار غیر فنی هستند.
البته اینطور که اینجا بازتاب داده شده نیست . محافل تلاوت استاد حاج حامد شاکرنژاد همیشه در استاد خوزستان بسیار پر فروغ و استقبال است . تا زمانیکه ما فقط از قرا غیر ایرانی حمایت می کنیم و نابغه هایی مثل ایشان رو مهجور میزاریم اوضاع جامعه قرآنی و قراء ما از این بهتر نمیشه . یاحق
captcha