بررسی زمینه‌های ارتقای سلامت نوجوانان در فارس
کد خبر: 3780629
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

بررسی زمینه‌های ارتقای سلامت نوجوانان در فارس

گروه اجتماعی ـ در کمیته اجرایی سلامت مدارس با حضور مدیران ارشد اداره‌كل آموزش و پرورش فارس و معاونت‌های دانشگاه علوم پزشكی شیراز، زمینه‌های ارتقای سلامت نوجوانان بررسی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیروس وجدانیان، معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 22 دی‌ماه گفت: دوران نوجوانی سنی بسیار مهم در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی انسان است، از این‌رو آنچه که در مورد این دوره باید بدانیم، شیوه برخورد صحیح با نوجوان و آماده کردن آنان برای وارد شدن به این دوره سنی است.
وی، نوجوانی را دوران انتقال از کودکی به جوانی عنوان کرد و از تشکیل کمیته اجرایی سلامت نوجوانان و مدارس با همکاری تمامی معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس برای سیاستگذاری و تقویت همکاری‌های بین بخشی و سرعت بخشیدن به روند خدمات مراقبتی و ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان، پدر و مادرها و مربیان مدارس و توسعه مدارس مروج سلامت خبر داد.
وجدانیان ادامه داد: بر اساس طرح‌های پیشنهادی معاونت‌های هر دو دستگاه، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مراقبتی نوجوانان، والدین و ارتقای آموزش سلامت این دو گروه هدف پیگیری می‌شود.
معصومه صفاری، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به نیاز حمایت تغذیه‌ای و پیگیری مراقبت‌های سلامت دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان مدارس حاشیه شهر، مناطق روستایی و مدارس شبانه‌روزی، نسبت به اجرای برنامه‌های نظارت، پایش و ارزیابی مستمر با حضور تیم سلامت در این مدارس اقدام می‌شود.
وی افزود: همچنین بر اساس دستور رئیس دانشگاه و مدیرکل آموزش و پرورش استان، تشکیل نشست هماهنگی با مجمع خیرین هر دو سازمان، برای جلب حمایت آنان از دانش‌آموزان کم بضاعت، در حال پیگیری و انجام است.
صفاری ادامه داد: ارزیابی سلامت بلوغ و باروری دختران، از جمله طرح‌های اجرایی و پیشنهادی این نشست بود که در فاز نخست اجرای طرح، با توافق دو دستگاه و با همکاری استادان گروه باروری، سلامت روان و تغذیه، نسبت به تکمیل شناسنامه سلامت باروری دختران در مدارس شبانه روزی مقاطع متوسطه یک و دو اقدام می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان مامایی و مسوولان گروه های سلامت نوجوانان و مدارس تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان، گفت: اجرا و گسترش طرح حرکت‌های اصلاحی در راستای حفظ ارگونومی، سلامت استخوان و مفاصل در دانش‌آموزان با همکاری مشترک دو دستگاه، در دستور کار کمیته قرار دارد.
انتهای پیام

captcha