انقلاب اسلامی به نقش‌آفرینی و مشارکت فعال بانوان زینبی نیاز دارد
کد خبر: 3780645
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲

انقلاب اسلامی به نقش‌آفرینی و مشارکت فعال بانوان زینبی نیاز دارد

گروه معارف- رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان گفت: انقلاب اسلامی ما برگرفته از نهضت عاشوراست و همانطور که قیام عاشورا با نقش‌آفرینی این بانوی بزرگوار تکمیل شد، انقلاب اسلامی نیز به نقش‌آفرینی و مشارکت فعال بانوان زینبی نیاز دارد.

انقلاب اسلامی به نقش‌آفرینی و مشارکت فعال بانوان زینبی نیاز دارد

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: امام حسین(ع) با قیام خویش در کربلا، سرآغاز یک حماسه بود و ماندگاری این حماسه و هدایت و ماندگاری آن بدون هیچ تردیدی مدیون اسارت حضرت زینب(س) و کلام ایشان است.
وی افزود: حضرت زینب(س) به واسطه تحمل سختی‌هایی از دوران کودکی تا بزرگسالی یک شخصیت استثنایی بود، به طوری که به‌عنوان اسوه صبر و استقامت شناخته شدند.
خزاعی با اشاره به اینکه صبر و استقامت حضرت زینب(س) تنها محدود به واقعه کربلا نبود، عنوان کرد: در تمام طول حیات پر برکت حضرت زینب صبر و استقامتشان ساری و جاری بود، اما در واقعه کربلا صبر جمیل جلوه و تجلی بیشتری پیدا کرد و حقیقت «صبر» را به بشریت آموخت.
پیام عاشورایی حضرت زینب تمام جنبندگان را در سکوت فرود برد
وی اعلام کرد: این بانوی عفیف و محجوب اسلام بعد از شهادت برادرانش و در هنگام اسارت در اجتماع کوفیان به سخنرانی می‌پردازد که تمام جنبندگان از نفوذ کلام ایشان در بهت و سکوت فرو می‌روند و گوش به پیامش می‌سپارند.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد: فصاحت و بلاغت سخنان حضرت زینب(س) خاطره حضور امام علی(ع) برای کوفیان را زنده کرد به نحوی که فصاحت و شیوایی کلام علی ابن ابی طالب(ع) بر زبان زینب کبری(س) جاری بود.
وی افزود: خاندان رسول‌الله(ص) همه مزین به خصلت زیبای صبوری، استقامت و بردباری بودند، اما حضرت زینب(س) در طول زندگی دچار مصائب و مسائلی شدند كه اين صفت بيشتر در وجودشان تجلی و ظهور پیدا کرد.
خزاعی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از نهضت عاشوراست و همانطور که قیام عاشورا با نقش‌آفرینی این بانوی بزرگوار تکمیل شد، انقلاب اسلامی نیز به نقش‌آفرینی و مشارکت فعال بانوان زینبی نیاز دارد.
الگوشناسی و الگوپذیری پیام عاشوراست
وی در ادامه گفت: حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا بود و پيام عاشورا اين است كه الگوشناس و الگو پذیر بوده و رفتار و سیره آنها را در زندگی عملياتی كنيم و خود را با اين الگوها هماهنگ سازیم.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با بیان اینکه امروز آثار گرانبهای پيام عاشورا در همه عرصه‌ها زمینه‌ساز بصيرت و آگاهی شده است، یادآور شد: زنان جامعه دينی بايد اين آمادگی را داشته باشند كه به عنوان یك مادر انقلابی و الگو پذیر از حضرت زینب (س) حرکت کنند.
انتهای پیام

captcha