مراسم رونمایی از 4 ضریح خیمه‌گاه حسینی برگزار شد
کد خبر: 3780673
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
با حضور مسئولان ایرانی و عراقی؛

مراسم رونمایی از 4 ضریح خیمه‌گاه حسینی برگزار شد

گروه جامعه ــ مراسم رونمایی از چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی؛ مزین به هنرهای ایرانی و اسلامی، شب گذشته با حضور مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و متولیان اعتاب مقدسه در کربلای معلی برگزار شد.

مراسم رونمایی از چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی برگزار شدبه گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی و افتتاح چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی، شامگاه شنبه 22 دی‌ماه در کربلای معلی و با حضور شخصیت‌هایی همچون حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق و شیخ عبدالمهدی کربلائی، تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه خبر با اشاره به این مراسم اظهار کرد: به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(ع)، چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی برای چهار مقام امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) رونمایی و افتتاح شد.

وی با یادآوری این که عملیات نصب چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی از 15 روز قبل آغاز شده بود، گفت: این ضرایح که در آن از چوب ساج، طلا و نقره استفاده شده است، به همت هنرمندان ایرانی و طی چهار سال در استان‌های بوشهر، فارس و کرمانشاه ساخته شد.

گفتنی است در این مراسم، تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین(ع) از رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام

captcha