تندیس یادمان کربلایی کاظم ساروقی در اراک نصب می‌شود
کد خبر: 3780704
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

تندیس یادمان کربلایی کاظم ساروقی در اراک نصب می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون قرآن عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از نصب تندیس یادمان مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در اراک خبر داد.

تندیس یادمان کربلایی کاظم ساروقی در اراک نصب می‌شود

علیرضا حاج‌علی بیگی، معاون قرآن عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: به سفارش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تندیس یادمان مرحوم کربلایی کاظم ساروقی تا پایان سال در اراک نصب می‌شود.
وی هدف از ساخت و نصب یادمان کربلایی کاظم ساروقی را رهنمون ساختن اذهان شهروندان با آن شخصیت معنوی قرآنی بزرگ و سیره زندگی او که منجر به تفضل از سوی خداوند به آن پیر روشن‌ضمیر و پاک‌سیرت شد و نیز توجه دادن به پیامدهای این واقعه خارق‌العاده از جمله اهمیت زندگی پاک و اهمیت نقش جاری شدن مفاهیم و معارف قرآن در زندگی مردم عنوان کرد.
حاج‌علی بیگی بیان کرد: این اثر هنری توسط یکی از برترین هنرمندان کشور و به سفارش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و ساخته می‌شود. با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک این تندیس در یکی از دو میدان امام حسین(ع) یا امام علی(ع) نصب می‌شود.
وی اظهار کرد: به این منظور جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از اعضای شورای شهر اراک، رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد.
انتهای پیام

captcha