احداث مؤسسه آموزشی ـ دینی ویژه افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست در بروجن
کد خبر: 3780728
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

احداث مؤسسه آموزشی ـ دینی ویژه افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست در بروجن

گروه اجتماعی ـ مدیر مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) بروجن با اشاره به چشم‌انداز پیش‌روی مؤسسه گفت: مهم‌ترین دغدغه ‌مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) احداث ‌مؤسسه آموزشی ـ دینی برای دختران و پسران بدسرپرست و بی‌سرپرست این شهرستان است.

مؤسسه آموزشی- دینی برای دختران و پسران بدسرپرست یا بی‌سرپرست در بروجن احداث می‌شود

کبری پیردهقان، مدیر مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) شهر بروجن‌ در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی این مجموعه از دو سال پیش از انقلاب در اتاقی در خانه پدری اینجانب و نیز در مساجد آغاز شد و پس از انقلاب نیز این فعالیت‌ها به مساجد و حسینیه‌ها گسترش یافت و تمام ساختمان منزل پدری نیز وقف امور قرآنی شد.
وی ادامه داد: فعالیت‌های این مؤسسه از سال 1377 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی به صورت رسمی با آموزش روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ آغاز شد اما همت اصلی مؤسسه بر نشر فرهنگ اهل بیت‌(ع) و نیز تفسیر و مفاهیم قرآن کریم معطوف است.
پیردهقان با اشاره به فعالیت این مؤسسه در هشت نقطه شهر بروجن، تصریح کرد: به جز کلاس‌های قرآن‌آموزی در خود مؤسسه، به آموزش تفسیر، اخلاق قرآنی و نهج‌البلاغه و نیز برگزاری مجالس اهل بیت(ع) در مناسبت‌های مختلف در این هشت شعبه نیز پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به تأکید قرآن بر توجه و کمک به نیازمندان و نیز لزوم توجه به مبانی قرآن در عرصه عملی، افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) اخذ نذورات و خیرات از مردم و توزیع آن میان نیازمندان در قالب تهیه جهیزیه، سیسمونی، خوراک و پوشاک و ... است.
مدیر مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) بروجن با بیان این که تمام فعالیت‌های این مؤسسه به صورت رایگان و فی‌سبیل‌الله ارائه می‌شود، تأکید کرد: یکی از دلایل پابرجایی و گسترش این مجموعه این است که همه برای خدا و خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) گام برمی‌دارند و نگاه مادی در این عرصه جایگاهی ندارد.
پیردهقان تعداد افراد بهره‌مند از خدمات مؤسسه را حدود 600 نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد همه سنین و اقشار از جمله دانش‌آموزان مقاطع مختلف را شامل می‌شود که به ویژه در طرح‌های تابستان این مؤسسه مشارکت فعال‌تری دارند.
وی ادامه داد: قرآن‌آموزان در طرح‌های مختلف ارشاد از جمله طرح 1448 مشارکت فعال دارند و این طرح‌ها با اختصاص هزینه بسیار ناچیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غالباً با هزینه مؤسسه انجام می‌شوند.
پیردهقان با تأکید به تمرکز تمام و کمال فعالیت‌های مؤسسه بر مبحث «عترت» و «اهل بیت(ع)»، به عنوان مفسرین حقیقی قرآن، برخلاف نظر کارشناسان که بر مباحث آموزشی قرآن تأکید ویژه دارند، بیان کرد: با عنایت به تمرکز ویژه فعالیت‌های مؤسسه بر اشاعه فرهنگ نبوی و سیره اهل بیت(ع)، کلاس‌های تربیتی، مشاوره رایگان، امام شناسی، اخلاق، مناظره، پرسش و پاسخ، نهج‌البلاغه و ... به طور مرتب در تمام شعبات این مؤسسه برگزار می‌شود، ضمن اینکه در تمام مناسبت‌های مذهبی نیز برنامه‌های ویژه سوگ و شور برپاست.
مدیر مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) بروجن با اشاره به چشم‌انداز پیش روی مؤسسه، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه عوامل این مؤسسه احداث یک مؤسسه آموزشی ـ دینی برای دختران و پسران بدسرپرست یا بی‌سرپرست و نیز یک مطب صلواتی جهت درمان نیازمندان، در کنار ساختمان فعلی مؤسسه است که زمین آن خریداری و مجوز شهرداری نیز اخذ شده است و منتظر همت و کمک خیران برای سرمایه‌گذاری در این امر خداپسندانه هستیم.
یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) بروجن، چهارمحال و بختیاری در سه راه دانشسرا پذیرای علاقمندان قرآن و اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام

captcha