دستاورد‌های پزشکی کشور مرهون خون شهداست
کد خبر: 3780757
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

دستاورد‌های پزشکی کشور مرهون خون شهداست

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: دستاورد‌های پزشکی در کشور به برکت شهدای دوران جنگ و انقلاب و خون‌های تقدیم شده به‌دست آمده بنابراین باید حافظ این خون‌ها باشیم.

دستاورد‌های پزشکی کشور مرهون خون شهدای دوران جنگ و انقلاب استبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلیل بابازاده‌قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل‌ روز گذشته، ۲۲ دی‌ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار و در آستانه جشن پیروزی شکوهمند ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران در مراسم تجلیل از پرستاران، پزشکان، پیراپزشکان پیشکوستان عرصه بهداشت و درمان سپاه حضرت عباس(ع) گفت: در دوران جنگ تحمیلی و اوایل انقلاب پزشکان با امکانات بسیار کم به مداوای مجروحان و بیماران می‌پرداختند، اما به لطف خدای متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز در چهل سالگی انقلاب شاهد آن هستیم که به همت پرستاران و پزشکان و معاونت بهداشت و درمان سپاه و بسیج جامعه پزشکی و پزشکان جهادی و بسیجی، حتی در دورافتاده‌ترین روستا‌ها خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه الگوی پرستاران نباید جز حضرت زینب کبری(س) که خود اسوه صبر و استقامت بودند باشد، ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پرستاران و پزشکان حضرت زینب کبری(س) را الگوی خود قرار دادند و با امکانات کم به مردم و رزمنده‌ها امدادرسانی می‌کردند.
بابازاده بیان کرد: دستاورد‌های پزشکی در کشور به برکت شهدای دوران جنگ و انقلاب و خون‌های تقدیم شده به‌دست آمده لذا باید از خون‌های گرانبها حفاظت کنیم و در حفظ آن بی‌تفاوت نباشیم چرا که حفظ خون شهدا و برکات نظام و انقلاب کمتر از خدمت‌رسانی به مردم نیست و امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران حفظ این‌ها بسیار نیاز است.
وی ادامه داد: پرستاران از احترام به بیماران و امید دادن به آن‌ها دریغ نکنند چرا که امروز از شما به عنوان میراث دار خون شهدا و افراد تأثیرگذار جامعه به پاس خدمات ملموس و صادقانه در جامعه یاد می‌کنند و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که در تحکیم بنیان و دفاع جانانه از انقلاب وارد عرصه شده‌اند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) گفت: شغل پرستاری یک شغل مقدس است و پیراهن سفید پرستاران و پزشکان آرامش دهنده به بیماران، رزمنده‌ها و مجروحان است.
بابازاده به خدمات ارائه شده در درمانگاه‌های امام رضا(ع) و امام سجاد(ع) اردبیل پرداخت، گفت: این درمانگاه‌ها به همه اقشار مردم استان بدون هیچ گونه تبعیض و تفاوت با کمترین هزینه‌ها خدمات رسانی می‌کند و پرستاران و تمامی پرسنل در درمانگا‌های امام سجاد و امام رضا(ع) به صورت شبانه‌روزی خدمات صادقانه برای مداوای بیماران انجام می‌دهند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه پرستاران با روحیه جهادی به بیماران روحیه دهند، افزود: از شاخصه‌های اصلی پرستاران در عرصه درمان و بیمارداری روحیه انقلابی و جهادی است و هرکس این دو شاخصه را داشته باشد از کار و تلاش در راه اسلام و برای مردم خسته نخواهد شد و مطمئناً هیچوقت نخواهد شد که کار بنده خدایی را انجام ندهد، چون این جزء خصلت‌های افراد مؤمن و انقلابی است.
انتهای پیام

captcha