انتقاد شدید استاندار خراسان‌شمالی از اجرایی نشدن مصوبات شورای آموزش و پرورش
کد خبر: 3780767
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

انتقاد شدید استاندار خراسان‌شمالی از اجرایی نشدن مصوبات شورای آموزش و پرورش

گروه اجتماعی - استاندار خراسان‌شمالی در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان، از عدم اجرای مصوبات جلسات گذشته این شورا طی سال جاری به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید استاندار خراسان‌شمالی از اجرایی نشدن مصوبات شورای آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی امروز، 23 دی در شورای آموزش و پرورش با مرور مصوبات نشست‌های ششم و پنجم شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزون بر 90 درصد مصوبات جلسات قبل شورای آموزش و پرورش اجرایی نشده که این در شأن و جایگاه این شورا نیست و مردم حق دارند از بخش دولتی گله‌مند باشند.
وی ادامه داد: مدیران اجرایی استان باید به این جمع‌بندی برسند که آنچه را که خود مصوب می‌کنند، اجرا کنند تا مردم خروجی این جلسات را در در زندگی خود احساس کنند، بر این اساس باید فرهنگ اجرای مصوبات در خراسان شمالی ایجاد شود.
شجاعی با تأکید بر این که تمامی اقشار جامعه با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، افزود: بنده اطمینان دارم تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش استان از دانش و تجربه لازم برخوردار هستند اما این دانش و تجربه زمانی به نفع مردم خواهد بود که جنبه اجرایی داشته باشد، نوشتن، ارائه آمار و ابراز اطلاع داشتن صرف، دردی به نفع مردم درمان نخواهد کرد.
وی مطرح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان از طرح امور اجرایی روزانه خود در شورای آموزش و پرورش خودداری کند و مسائل بین دستگاهی خود را با همفکری و نشست با دیگر دستگاه های اجرایی حل و فصل کند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خطاب به سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان دستور داد: طی یک ماه با همفکری اعضای این شورا اولویت ها و مسائل اصلی آموزش و پرورش استان را احصا و اعلام کنید و با هدف حل مشکلات، تقسیم کار و شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز مشخص شود.
شجاعی تأکید کرد: این مشکلات باید موضوعاتی باشد که اداره کل آموزش و پرورش به تنهایی توان حل آن‌ها را ندارد.
وی عنوان کرد: سطح شورای آموزش و پرورش استان را با بیان مسائل ریز و جزئی که خود می‌توانید به عنوان مدیرکل یک دستگاه اجرایی آن را حل کنید، پایین نیاوردید و بنده اجازه طرح این موضوعات را در شورا نمی‌دهم.
وی خاطرنشان کرد: دبیر خانه فعال یعنی پیگیر روند اجرایی مصوبات جلسه است، دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان فعال شود و با هدف جلوگیری از انبوه مصوبات، با هیچ دستگاه اجرایی تعارف نداشته باشد.
شجاعی فرصت یک ماهه برای گازرسانی به مدارس روستایی و برچیدن بخاری‌های نفتی یادآور شد، گفت: حتی یک روز به این فرصت افزوده نخواهد شد، بنابراین ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان باید کار را به اتمام برسانند.
وی افزود: برای اجرای این طرح همه را پای کار آوردم و استان را به سه منطقه تقسیم و مشاوران خود را مسئول پیگیری امور کردم و با شنیدن خواسته های ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح، دستور تامین اعتبار و نیروی کار مورد نیاز نیز صادر شده بنابراین نمی‌خواهم لفظ «نمی‌شود» را بشنوم.
شجاعی با تأکید بر تشخیص اولویت‌ها، اظهارکرد: از دست دادن دانش‌آموزان در آتش‌سوزی که در برخی نقاط کشور رخ داده ضایعه دردناکی است که نهایتاً به اخراج یک مسئول منجر می‌شود و دردی از مردم دوا نمی‌کند، بنابراین ما باید با تشخیص اولویت با تمام توان پای کار بیایم و به دنبال زمان اضافه نباشیم.
درخواست تغییر کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی به تجاری از دیگر دستورکارهای این نشست بود که شجاعی به معاون امور عمرانی خود دستور داد: تا 48 ساعت آینده یک کمیته فنی با حضور ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش، دفتر فنی استانداری و شهرداری های مربوط با هدف بررسی و تأیید فهرست فضاهای ارائه شده، تشکیل و تا چهارشنبه هفته جاری ای فهرست به کمیسیون ماده 5 استان برای تغییر کاربری ارائه شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در مورد تجهیز نمازخانه‌های مدارس هم گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان این مورد را از مرکز پیگیری کند و به همان میزان اعتباری که وزاتخانه در نظر بگیرد، استان هم مساعدت خواهد داشت.
درخواست برگزاری همایش هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش از دیگر دستورکارها بود که دکتر شجاعی تأکید کرد: با توجه به محدودیت منابع و کمبود اعتبارات با برگزاری جلسات به شکل دورهمی مخالف هستم البته یادآور می‌شوم از شهرستان، شهر، فرد یا گروهی که کار ویژه انجام دهند، قدردانی خواهم کرد، تصمیم‌گیری در مورد برگزاری این همایش به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان باشد.
ساماندهی معلمان عشایری مطالبه یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه بود که شجاعی دستور داد: تأخیر یا تعجیل در رفت و آمد معلمان عشایری در کشور وجود دارد، که باید اداره کل آموزش و پرورش استان در این مورد گزارشی جامع تهیه و ارسال کند.
به رسم رویکرد استاندار خراسان شمالی، مصوبات جلسات گذشته در ابتدای این نشست مرور شد که تعیین تکلیف مالکیت اراضی و عملیات ساخت مخزن آب شرب اردوگاه دانش آموزی شهید چمران از مصوبات نشست پنجم شورای آموزش و پرورش بود که دکتر شجاعی پس از استماع گزارش این مصوبه، گفت: اداره کل آموزش و پرورش نخست باید با پیگیری از وزارتخانه های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی مالکیت مسیر رفت و آمد این اردوگاه را تعیین تکلیف کند.
گزارش کمبود فضاهای آموزشی 8 شهرستان تا اول مهر ماه 97 از دیگر مصوبات جلسات قبل بود که دکتر شجاعی مطرح کرد: در بازه زمانی تعیین شده تنها وضعیت شهرستان بجنورد اعلام شد و گزارش کامل دیگر شهرستان ها تهیه نشده که این کم کاری از سوی اداره کل آموزش و پرورش بوده است.
در اختیار گذاشتن سالن ها و فضاهای آموزشی ادارات و دستگاه های اجرایی نزدیک به مدارس برای ورزش، مصوبه ای دیگر بود که دکتر شجاعی تأکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش در 48 ساعت فهرست این فضاها را تهیه و در اختیار معاون عمرانی بنده قرار دهد و سپس طی یک هفته آینده به تمامی دستگاه‌های اجرایی دستور در اختیار گذاشتن فضای ورزشی مورد نیاز به مدارس ابلاغ شود.
شجاعی در مورد اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به توسعه ورزش، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 70 درصد از این سهم یک درصدی اعتبار را که باید در اختیار ورزش استان باشد، در قالب یک کار بزرگ برای ورزش استان هزینه کند.
بازپس گیری ساختمان دانشکده دارالفنون، بررسی مشکلات مدارس چند پایه عشایری، تشکیل کارگروه ساماندهی دانش آموزان نیازمند و پرداخت 5 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش از دیگر مصوبات جلسات گذشته بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندار در هر مورد دستورات لازم را خطاب به متولیان صادر کرد.
انتهای پیام

captcha