جهاددانشگاهی مازندران مسئول راه‌اندازی دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه استان شد
کد خبر: 3780771
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
به دستور استاندار؛

جهاددانشگاهی مازندران مسئول راه‌اندازی دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه استان شد

گروه سیاست و اقتصاد ـ با دستور استاندار، جهاد دانشگاهی مازندران مسئولیت راه‌اندازی و تشکیل «دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه » را عهده‌دار شد.

جهاددانشگاهی مازندران مسئول راه‌اندازی دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه استان شد

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، جلسه بررسی نقش گردشگری در توسعه استان و موضوع گردشگری مزرعه روز گذشته، 22 دی‌ماه با حضور استاندار مازندران و هیئت پیشنهاددهنده کمیته گردشگری مزرعه در استانداری تشکیل شد که طی آن با تأکید بر ضرورت اقتصادی کردن گردشگری و مردمی کردن اقتصاد گردشگری، مسئولیت راه‌اندازی و تشکیل دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه به جهاددانشگاهی استان محول شد.
در این جلسه احمدحسین زادگان، استاندار مازندران ضمن تأکید بر برنامه و اقدام دولت تدبیر و امید در جلب مشارکت همه شهروندان در فرایند توسعه استان، گفت: مردمی کردن اقتصاد بویژه اقتصاد گردشگری هم منافع اقتصادی عموم شهروندان مازندران را تامین می کند و نیز موجب رونق و توسعه استان خواهد شد.
استاندار مزیت گردشگری مازندران را ظرفیت فعال‌کننده جلب حمایت و مشارکت شهروندان برشمرد و گفت: دولت و استاندار در مورد برنامه و اقداماتی که در خدمت توسعه استان باشد حمایت و تسهیل لازم را به عمل خواهد آورد.
حسین‌زادگان ظرفیت جهاد دانشگاهی را به‌عنوان یک نهاد علمی و انقلابی مغتنم برشمرد و تأکید کرد، جهاددانشگاهی این قابلیت را دارد که رسالت و مأموریت خود را در فرایند توسعه مازندران ایفا کند.
در ابتدای این جلسه، واحد عبدالهیان، رئیس جهاددانشگاهی مازندران ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در موضوع گردشگری مزرعه و اعلام آمادگی جهاددانشگاهی جهت اقدام علمی و عملی در این‌باره، گفت: جهاددانشگاهی با بررسی شرایط موجود و شناسایی مواردی که علیرغم اهمیت، مورد ک‌ توجهی است، نسبت به فعال کردن این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان اقدام کرده است.
وی خواستار توجه استان و حمایت از اقدامات جهاددانشگاهی شد و گفت: برنامه‌های جهاددانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های بالقوه و مزیت‌های نسبی استان تدوین شده است.
یادآور می‌شود، تشکیل دبیرخانه گردشگری مزرعه در استان مازندران به منظور ساماندهی فعالیت‌های گردشگری که بر محور ایجاد ارزش‌افزوده در اقتصاد روستایی است، برای اولین بار در کشور تعریف و تدوین شده است که ضمن حفظ و صیانت از کاربری مزارع، سبب رونق صنایع دستی، صنعت گردشگری، حفظ میراث معنوی، اشتغال و رونق اقتصادی را سبب خواهد شد.
انتهای پیام

captcha