فقيهی كه عمر خود را صرف تربیت طلاب كرد
کد خبر: 3780779
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

فقيهی كه عمر خود را صرف تربیت طلاب كرد

گروه معارف ـ در بخشی از پیام تسلیت آیت‌الله دژكام به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله حقیقت آمده است كه آن عالم ربانی در تمام طول عمر پربركتش ذی‌طلبگی را حفظ و زاهدانه و عالمانه به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله عبدالكریم حقیقت ارسنجانی، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس پیام تسلیتی صادر كرد.
در این پیام آمده است:
«بسم الله الرحمان الرحیم
 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یسُدُّهَا شَی‏ءٌ
ارتحال عبد صالح خدا، عالم عامل، مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت‌اللّه حاج شیخ عبدالکریم حقیقت قدس‌اللّه نفسه الزکیه موجب تأسف و تألم خاطر فراوان گردید.
فقیه عالیقدری که در تمام طول عمر پربرکت خویش ذی‌طلبگی را حفظ و ضمن پرهیز و چشم پوشی از تمامی تعلقات دنیوی، زاهدانه و خالصانه به تربیت طلاب علوم دینی و نشر معارف حقه مکتب جعفری پرداخت.
وی که از فیض وجود بزرگان دین و حضرات آیات عظامی همچون بروجردی، علامه طباطبایی، امام خمینی و دیگر علماء اعلام اعلی‌اللّه مقامهم الشریف متنعم گشته و در مکتبشان تلمذ نموده بود همواره منادی زهد و پاکدامنی و اخلاق و تقوی بوده و منشاء خیر و برکت و آثار و خدمات فراوانی برای حوزه‌های علمیه بودند.
رحلت این عالم ربانی و فقیه صمدانی را به قاطبه علما، جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه، اهالی محترم فارس به ویژه شیراز و ارسنجان، خانواده مکرم ایشان و جمیع دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، علوّ درجات و غفران و رحمت الهی را برای آن به حق پیوسته و صبر و اجر برای جمیع بازماندگان از درگاه حضرت احدّیت مسئلت می‌نمایم و برای پاسداشت مقام شامخ روحانیت از تمامی مردم جهت شرکت در مراسم تشییع ، تدفین و ترحیم ایشان دعوت می‌نمایم».
انتهای پیام

captcha