گسترش آسیب‌های اجتماعی؛ زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی
کد خبر: 3780787
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

گسترش آسیب‌های اجتماعی؛ زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی

گروه اجتماعی - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فاروج گفت: گستردگی و تنوع آسیب‌های اجتماعی، زنگ هشداری است تا همه مسئولان فرهنگی توجه جدی‌تر به این مهم در جامعه داشته باشند.

گسترش آسیب‌های اجتماعی؛ زنگ خطری برای مسئولان فرهنگیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت صفدری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فاروج امروز، 23 دی‌ماه در کارگاه آموزشی مهارت‌های اجتماعی پایه ویژه مربیان مراکز پیش‌دبستانی و مهد کودک اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که ممکن است از حیث آسیب‌های اجتماعی مورد تهدید قرار گیرد و به همین اعتبار اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، مدارس و مهدکودک‌ها هستند، جایی که کودکان و نوجوانان هر روز در ارتباط با صدها نفر از هم سن و سال خود در ارتباط هستند.
وی بیان کرد: مدارس، بهترین مکان و کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی است.
صفدری ادامه داد: فقر، اعتیاد و طلاق سه آسیب فراگیری هستند که ممکن است کودکان معصوم و نوجوانان را گرفتار سازد، بنابراین ضرورت دارد تا مشاوران و مربیان مهد کودک ها و مربیان مدارس توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
وی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه اجتماعی برای موضوع «پیشگیری‌های اجتماعی» بهره‌مند شد و عمده این ظرفیت‌ها درحال حاضر در آموزش و پرورش و مهدکودک‌ها وجود دارد.
صفدری تأکید کرد: آموزش و پرورش مناسب ترین و مهمترین بستر برای آموزش مفاهیم مختلف در حوزه اجتماعی به کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید و تحقق امر آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان مستلزم توجه بیشتر به این مبحث است.
وی بیان کرد: مسأله «پیشگیری‌های اجتماعی» مخاطبان و گروه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، اما توجه به کودکان و نوجوانان از اهمیت بیشتری برخورداراست و اولویت دادن به این دو گروه، قطعا کاهش رشد آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
دادستان عمومی وانقلاب فاروج با اشاره به ضرورت درنظر گرفتن آموزش‌های ویژه برای کودکان، عنوان کرد: آموزش به کودکان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با توجه به شرایط جامعه و نیاز کودک ارائه شود و بدون شک فراگیری آموزش‌های مناسب احتمال گرایش آنها به جرائم را کاهش می‌دهد.
صفدری خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند زمینه مصون ماندن آن ها را از مواجهه با این نوع معضلات فراهم می‌کند.
دادستان عمومی وانقلاب فاروج یادآور شد: مهمترین رویکردی که امروزه باید در سطح جوامع اسلامی در راستای پیشگیری‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد توجه به رویکرد دینی، ریشه‌یابی، آسیب‌شناسی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از آیات و روایات قرآنی است.
صفدری با اشاره به نقش دین وتأثیر آن در پیشگیری از جرائم وانحرافات اجتماعی، بیان کرد: احکام دینی بهترین عامل بازدارنده از انحراف، بزهکاری و تباهی در جامعه به شمار می‌رود.
انتهای پیام

captcha