رونمایی از نیم ضریح جدید خیمه‌گاه امام حسین(ع)
کد خبر: 3780795
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

رونمایی از نیم ضریح جدید خیمه‌گاه امام حسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم رونمایی از نیم ضریح جدید خیمه‌گاه امام حسین(ع) با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و متولیان اعتاب مقدسه در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم رونمایی از چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی، مزین به هنرهای ایرانی و اسلامی، شب گذشته، 22 دی‌ماه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق و شیخ عبدالمهدی کربلائی، تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین(ع)، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و متولیان اعتاب مقدسه در کربلای معلی برگزار شد.

بنابر گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا از کربلا؛ از این ضریح خیام، دو نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن(ع) با حمایت‌های مردم دوستدار اهل بیت(ع) استان بوشهر، طی مدت بیش از دو سال در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته شده است. پیش از این نیز، با همت خیرین استان، نیم‌ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) نیز ساخته و در کربلا نصب شده بود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه خداوند همه عزیزانی را که در ساخت این خیام کوشش کردند، موفق بدارد، اظهار کرد: نقش مردم عزیز، گران‌قدر و ولایت‌مدار استان بوشهر در ساخت این ضریح خیام کاملاً مشهود بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم عزیز استان بوشهر، ضریح خیمه‌گاه حضرت سید‌الشهدا و حضرت قاسم(ع) و در گذشته نیز ضریح خیمه‌گاه حضرت اباالفضل العباس(ع) را از میان این خیمه‌گاه‌ها ساخته‌اند که نشان خوبی از ولایت‌مداری و محبت مردم استان بوشهر در کربلا شده است.

وی افزود: این ضریح‌ها یادگار ماندگاری برای مردم استان بوشهر در این فضای نورانی است که موجب خواهد شد همیشه نام بوشهر در کربلای معلی مانا و ماندگار باشد و همگان ذکر خیر مردم عزیز بوشهر را داشته باشند.

امام جمعه بوشهر بازسازی خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر را نعمت خداوند متعال دانست و گفت: تمام زائران جهان که به کربلای معلی سفر می‌کنند از یادگار مردم استان بوشهر زیارت می‌کنند که نشان از بزرگی مردم استان بوشهر است.

ژرفايی از آموزه‌های جهادی و قرآنی در سیره شخصیتی حضرت زينب كبری(س)

مؤلف کتاب «انوارالهدی(زندگی‌نامه چهارده معصوم)» اشاره کرد: زندگی عقيله بنی‌هاشم، حضرت زينب كبری(س) از جهات مختلف سیره شخصیتی دارای ژرفايی از آموزه‌های اسلامی، قرآنی و جهاد فی‌سبيل‌الله در راه دفاع از دين خدا بود كه برای ما به عنوان يک ميراث ماندگار رستگاری و هدايت به‌جا مانده است.

لازم به ذکر است؛ خیمه‌گاه (به عربی: مُخَیم) از زیارتگاه‌های شیعیان در کربلا است که در محل برپایی خیمه‌های امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا بنا شده است.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران در آئین رونمایی از هنرهای ایرانی و اسلامی با اشاره به این مراسم اظهار کرد: به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س)، چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی برای چهار مقام امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت قاسم‌ ابن‌ الحسن(ع) رونمایی و افتتاح شد.

وی با یادآوری اینکه عملیات نصب چهار ضریح خیمه‌گاه حسینی از ۱۵ روز قبل آغاز شده بود، گفت: این ضرایح که در آن از چوب ساج، طلا و نقره استفاده شده است، به همت هنرمندان ایرانی و طی چهار سال در استان‌های بوشهر، فارس و کرمانشاه ساخته شد.

تجلیل از مقامات ایرانی توسط تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین(ع)

یادآور می‌شود، در این مراسم، تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین(ع) از رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تقدیر به عمل آورد.

حامد فکوری

captcha