داستان مصور زندگی حضرت زینب(س) در «زینب زینت کربلا»
کد خبر: 3780849
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

داستان مصور زندگی حضرت زینب(س) در «زینب زینت کربلا»

گروه هنر ــ کتاب کمیک‌استریپ(پی‌نما) زندگی حضرت زینب(س) از سوی سعید رزاقی در حال تولید است.

سعید رزاقی؛ هنرمند تصویرگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر گفت: «زینب زینت کربلا» نام موقت این کتاب است که در آن با استفاده از تکنیک کمیک استریپ(پی‌نما) سعی در روایت مصور زندگی این بانوی بزرگ اسلام دارم.

وی ادامه داد: در چهره‌نگاری معصومین(ع) در این کتاب براساس یک پیشینه سنتی از پرداخت مستقیم به چهره ایشان با جزئیات آن خودداری کرده‌ام هر چند که همچنان اعتقاد دارم قانونی مبنی بر منع چهره‌نگاری معصوم(ع) وجود ندارد و اگر هم ممنوعیت در این زمینه لحاظ شده باشد مربوط به عدم رعایت برخی شئونات و مواردی است که پیشتر ممکن است از سوی برخی از تصویرگران الزامی به منظور رعایت آن وجود نداشته باشد.

رزاقی تصریح کرد: شخصاً معتقدم در زمینه چهره‌نگاری معصوم(ع) موردی که موجب حرمت این امر می‌شود وقوع این احتمال است که ارتکاب به چنین کاری توهین به ساحت مقدس این بزرگواران تلقی شود در حالیکه اگر چنین برداشتی صورت نگیرد، حکمی درباره حرمت چهره‌نگاری معصوم(ع) وجود ندارد.

این هنرمند تصویرگر گفت: با این حال من در تصویرگری این کتاب نیز تمام سعی خود را نسبت به حرمت قائل شدن به ساحت معصوم(ع) به کار بستم و در برخی از موارد به شکلی کاملاً استعاری و نمادین سعی در تصویرگری وقایع داشتم.

رزاقی ادامه داد: به طور مثال در صحنه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) در واقعه عاشورا از تک‌شاخه گل‌محمدی استفاده کردم که گلبرگ‌های این گل با اصابت تیری سه‌شعبه از ساقه جدا می‌شود.

وی در پایان گفت: هنوز کار بر روی تصاویر این کتاب ادامه دارد و مشخص نیست که آن را برای چاپ و انتشار به چه ناشری باید تحویل بدهم اما از آنجا که معمولاً با ناشران خاصی در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنم پس از پایان کار، با یکی از آن‌ها به توافق خواهم رسید.

 انتهای پیام

captcha